equilibrium

The art of life

Death Angel + Suicidal Angels in Cluj (cronica de concert)

Cuvantul stindard dupa concertul desfasurat la Cluj ramane DEVASTATOR! Am asistat la una dintre cele mai bune portii de thrash metal din viata mea, iar cele 5 ore live au fost pur si simplu naucitoare. Un show realizat perfect, o muzica interpretata impecabil si un public insetat de metal au facut din seara de marti o seara cu totul speciala. Concertul a inceput conform programului, ora 19 fix, fanii au putut intra inca de la ora 18:30 cu o mica intarziere datorata ultimelor finisaje la soundmixing, interiorul clubului Gambrinus Pub, desi am avut mici rezervari cu privire la capacitatile sale in materie de dimensiune si acustica, am ramas surprins mai apoi ca totul sa fie okay. Clubul a strans in jur de 130 de participanti oferind conditii decente. Nu lipsea nici standul dedicat materialelor promotionale, cd-uri, tricouri, etc. care au putut fi colectionate pe parcursul intregului concert.

Prima trupa din playlist a fost Adimiron, din Italia, trupa ce activeaza inca din anul 1999. Cand penita ceasului a atins ora 19 fix, a fost apasat si play-ul concertului cu Adimiron in scena. O trupa care a adus in prim plan un thrash experimental de calitate, insa care nu aduce nimic nou. Baietii canta bine insa poate ca reglajele din mixer trebuiau facute putin mai mult ca sound-ul sa fie mai curat si clar. Auzisem de ei de pe vremea cand cochetau cu death black-ul, insa parca in prezent au mai coborat stacheta.

In scena se intra Roots Of Death, nu stiam mare lucru de trupa asta desi au aparut pe piata metal inca din 1999. Vin din Elvetia insa un contract cu o casa de discuri serioasa li se ofera doar din 2010. Mai multa energie, mai multa agresivitate pe sound, ceva elemente trash amestecate cu metalcore, viteza maxima si un frontman ce incerca din rasputeri sa prinda contactul cu publicul care pare sa nu stie mare lucru din piesele lor, insa ii privesc cu admiratie multumindu-se sa asculte si mai putin sa se manifeste.

Programul fiind batut in cuie se respecta cu strictete, fiecare trupa isi executa publicul cu mare precizie evoluand pe scena din Cluj cu o obsesie pozitiv nemteasca rar intalnita pe plaiurile mioritice. Resistance sunt cei ce devasteaza muzical audienta. Vin din Belgia si au prezentat in cele 40 de minute un extrem metal plin de tehnica, ritmuri sacadate, agresivitate bine inchegata, o combinatie intre death metal, metalcore si ceva hardcore. Foarte tehnici, isi pastreaza radacinile in vechiul hardcore insa cu un amestec bine proportionat de death si brutal music, o combinatie de Nile & Kataklysm cu Job For A Cowboy & Machine Head, foarte fresh si cu un modern sound-ul. O trupa care a primit din acest moment girul publicului care a prins ideea si ritmul destul de inovator, numai bun de incalzire, asa ca, start la mosheala. Resistence au viitorul asigurat mai mult ca sigur.

Una dintre trupele asteptate de mine este Suicidal Angels, suuuuper buni. Stiam de ei inca din 2007 de la primul album, insa in atentia presei de specialitate au intrat mai agresiv din 2010 atragand atentia cu formidabilul album „Dead Again”. Thrash metal de super calitate executat perfect, modern, fresh cu mult lipici la public. Evident cei stansi la Cluj au stiut de ei din moment ce multi fredonau cantecele lor care deja devenisera hituri intre timp in metal top 10. Sunetul incet incet incepe se capete alte valente, greii isi spun cuvantul, thrasherii au parte de momente la viteza maxima, ritmurile se tin constant la turatie ridicata. Suicidal Angels au reusit sa creeze un thrash mai modern cu multe influente din diverse zone, chiar si death metal, insa cum zice varul Calin, in venele lor circula sange Sodom. Daca nu ati cumparat inca albumele lor va recomand sa o faceti, merita din plin.

Dupa micile pauze de respiro dintre trupe, moment in care fanii mai savureaza din produsele oferite din barul pub-ului Gambrinus, se mai imbogatesc colectii din oferta celor prezenti acolo cu materiale promotionale sau pur si simplu se iese pe afara pentru cateva guri de aer curat de primavara. Se pregateste Death Angel. Imi e si greu sa povestesc ceva de acesti regi ai thrash-ului, nu de alta, dar oamenii astia sunt istorie vie. Aproape 30 de ani de activitate ( cu ceva pauze desigur) mii de concerte si 7 albume care nu ar trebui sa lipsesca nimanui din colectie indiferent ce gen metal indragesti. Intre tip noi (adica eu si cei 5 veri) ne intalnisem inainte de show-ul lor prin sala, am schimbat niste impresii si am imortalizat si ceva poze cu mr. Mark Osegueda care are aceeasi energie pozitiva inca din 1982, canta cu aceeasi pofta nebuna, ca sa nu mai vorbesc de modestia lor fata de absolut oricine, prezenta lor fata de fani si deschiderea spre comunicare. Un exemplu de ceea ce inseamna sa fi cu adevarat un spirit tanar si inteligent, sa nu iei postura de zeu in fata fanilor, sa nu te automutilezi ca o mare vedeta ingamfata si sa fi intodeauna, pe langa un veritabil muzician si un formidabil metal fan. Legatura dintre trupa si fani a fost realizata de la prima secunda, de la primul acord. Thrash-ul a rasunat din acel moment la o si mai mare putere, ritmuri devastatoare, cu motoarele turate la maxim. Sunet superb, tehnica de zile mari, cred ca aici avem acea poveste in care nici macar o nota muzicala nu lipseste. Si sa vrei sa mai spui ceva negativ in materie de tehnica, pai ori esti rauvoitor, ori esti paralel pe domeniu. Death Angel excuta totul cu multa forta, acordurile sunt naucitoare, schimbarile de ritm te lovesc din plin incitand la miscare, totul se potriveste ceas si nu ai posibilitatea sa vrei mai mult, pentru ca nu exista mai mult, aici e varful piramidei, e maximum maximus, e capatul capatului, haul haului. Dupa cela 45 de minute la ritm accelerat si dupa 5 minute de biss-uri si aplauze, Death Angel ne mai ofera inca aproape 30 de minute de thrash accelerat, iar publicul demonstreaza trupei ca se afla printre preferati chiar si dupa 30 de ani. Pentru prima data in Romania, Death Angel au fost 100% multumiti de ceea ce au daruit fanii in acea seara de la Cluj trupei, au subliniat de nenumarate ori ca doar o mana de aproximativ 130 de suflete face uneori mai mult decat un milion. Intradevar de la primele acorduri Death Angel, publicul a atins delirul in sensul cel mai pozitiv, oferind in schimb trupei acel efect bumerang, moshela maxima, bisuri continue, aplauze disperate de incantare, cantece fredonate din rasputeri alaturi de trupa, sustinere maxima, de la o mana de oameni dornici de metal de super calitate. Un show de exceptie, unde a existat o stransa legatura intre trupe si public, ceea ce face pana la urma ca un concert metal sa se incheie cu aplauze si aprecieri pozitive. Nota 10 trupelor si o nota de 10 celor prezenti la Cluj pentru sutinere. Iar noi ne pregatim de Rothing Christ + Omnium Gatherum din mai. Peace no War !

mai multe poze pe Myspace

martie 16, 2011 - Posted by | music