equilibrium

The art of life

Gara Bistrita modernizata pana in 2014

Pana in 2014 Bistrita va avea o gara noua nouta, moderna, de ultima generatie, amplasata pe fosta gara CFR Bistrita Nord. Investitia se ridica la 77,67 de milioane de lei, iar finantarea se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si de la bugetul de stat. Pasaje de acces, spatii comerciale moderne, sali de asteptare si obiecte sanitare de ultima generatie, peroane modernizate si acoperite, cladiri nou-noute, acces pe peroane prin intermediul pasajelor de trecere pietonală, garduri de restrictionare a accesului la linii, dar si zone speciale pentru persoanele cu handicap, asta isi propune Ministerul Transporturilor in privinta Garii Bistrita-Nord.

UPDATE: 08 februarie 2012  Lucrările vor fi executate de firma spaniolă Copisa Constructora Pirenaica – Puentes Y Calzadas Infraestructuras, care şi-a adjudecat contractul de 8,5 milioane de euro, fără TVA şi care vor trebui să dea în folosinţă într-un an şi cinci luni staţia modernizată. Suma cu care s-a adjudecat licitaţia este jumătate din cât era dispus să ofere Ministerul Transporturilor pentru reabilitarea obiectivului. Conform documentaţiei tehnice mare parte din actuala gară va dispare, în locul acesteia urmând să apară clădiri noi, cu mai multe puncte de acces. Nu numai clădirile gării vor fi modernizate ci şi liniile şi peroanele. Ultima reabilitare a gării, inaugurată în urmă cu mai bine de o sută de ani, a avut loc în 1996, când au fost efectuate lucrări în zona ghişeelor.

  • Pasaje pentru a ajunge pe peroane –  Călătorii nu vor mai putea trece peste linii, dat fiind faptul că între acestea va fi amplasat un gard despărtiţor, urmand ca aceştia să ajungă pe peroane prin intermediul unor pasaje de trecere pietonala, supra sau subterane.
  • O parte din actuala gară va fi dărâmată – Partea de clădire, în care se află toaletele şi postul de poliţie TF, dar şi sala de aşteptare clasa a II-a va fi dărâmată. Peroanele vor fi ridicate până la nivelul scării trenurilor şi vor fi acoperite, iar accesul în zona gării va fi permis doar călătorilor care fac dovada că deţin legiţimatie de călătorie valabilă. Mai mult, în zona gării vor apărea şi spaţii comerciale, iar serviciile conexe oferite călătorilor vor fi îmbunătăţite.
  • Modernizări pe toate „liniile” – Totodată se vor moderniza şi zonele de deservire a clienţilor, geamurile de la ghişee vor fi antiefracţie, iar cele trei intrări în gara vor fi dotate cu perdele de aer cald. Dacă toaletele, în momentul de faţă, sunt un focar de infecţie, oficialii de la Transporturi dau asigurări că în viitorul apropiat acestea vor putea „rivaliza” cu cele din Uniunea Europeană. Conform documentaţiei, obiectele sanitare vor fi alimentate cu apă automat. Vor fi amplasaţi senzori de prezenţă şi urmează ca o mare atenţie să fie acordată persoanelor cu handicap, care vor avea spaţii special amenajate.
  • Săli de aşteptare moderne – Şi sălile de aşteptare urmează să fie modernizate şi dotate cu aparatură de ultimă generaţie. Se studiază şi posibilitatea de a amplasa aparatură care să permita achiziţionarea biletului pe baza de card, făra a mai fi necesară trecerea pe la ghişee. (CityNews Bistrita)

UPDATE: 10 mai 2012   In această dimineaţă au început lucrările de reabilitare a staţiei CFR Bistriţa-Nord, la mai bine de un an de la anunţul făcut de Ministerul Transporturilor legat de intenţia de modernizare a unor staţii CFR, printre care şi cea din Bistriţa. Lucrările sunt executate de firma spaniolă Copisa Constructora Pirenaica – Puentes Y Calzadas Infraestructuras, care şi-a adjudecat contractul de reabilitare a gării la jumătate din suma alocată, pentru acest proiect Ministerul Transporturilor intenţionând să cheltuie 8,5 milioane de euro. Deocamdată se lucrează la organizarea de şantier, iar în zona laterală a gării, unde era un mic părculeţ au intrat buldozerele, care au trecut la îndepărtarea asfaltului şi a jardinierelor, urmând ca zona să capete o nouă înfăţişare.Planurile constructorilor sunt ţinute departe de ochii presei, însă am aflat că urmează a fi construită o legătură subterană între peronul principal şi linia 4 şi vor fi dărâmate o parte din clădirile existente. Ultima reabilitare a gării, inaugurată în urmă cu mai bine de o sută de ani, a avut loc în 1996, când au fost efectuate lucrări în zona ghişeelor. Lucrările de reabilitare şi modernizare ar trebui să se finalizeze până în 2014. (City News Bistrita)

martie 15, 2011 - Posted by | bistrita

Niciun comentariu până acum.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.