equilibrium

The art of life

Top 5 alimente care ne ajuta sa traim mai mult

Printre alimentele care favorizeaza atingerea unei varste inaintate se numara banalul usturoi, ceapa, citricele sau prazul.Nu multi si-ar imagina ca usturoiul, prazul sau caisele sunt aliatii longevitatii. Si totusi, studiile confirma aceasta afirmatie, cunoscuta intuitiv de stramosii nostri. Va prezentam o selectie a celor mai importante alimente pentru organism, care ne fac sa avem o viata mai lunga, conform L’Internaute. Dupa descrierea continutului alimentelor, urmeaza, legat de fiecare, in parte, parerea avizata a unui endocrinolog si nutritionist, dr. Laurence Levy-Dutel, doctor la spitalul Pompidou, din Paris.

1. Usturoiul. Face parte dintre legumele cunoscute din cele mai vechi timpuri si are cel mai mare numar de proprietati terapeutice cunoscute. Printre virtutile sale se numara: antibacterian, anticoagulant, duce la scaderea tensiunii arteriale. Acesta poate fi consumat in fiecare zi, desi are un efect secundar serios, pe care trebuie sa-l mentionam: mirosul. „Usturoiul este un superaliment. Numeroasele studii au aratat ca, prin consumul sau, usturoiul poate avea efect de protectie impotriva cancerului digestiv si al bolilor cardiovasculare. In plus, are o actiune antimicrobiana”, explica medicul.

2. Ceapa. Ceapa este foarte bogata in apa, are putine calorii, avand si un continut mare de minerale si oligoelemente. Pentru cei care considera ceapa un aliment dificil de digerat, trebuie amintit ca daca este gatita, ceapa este mult mai usor de asimilat. „Exista mai multe varietati de ceapa, pe care nu trebuie sa ezitam sa le consumam. Ceapa verde este delicioasa si se consuma ca salata. Ceapa uscata este mai nutritiva decat cea verde”, sustine dr. Laurence Levy-Dutel.

3. Prazul. O alta leguma asemanatoare cu usturoiul si ceapa, binecunoscuta romanilor, este prazul. El are doua parti: partea de culoare alba si cea verde, pe care oamenii au tendinta de a o taia, ceea ce este o greseala. Partea verde contine o cantitate semnificativa de fibre, precum si vitamine. „Partea alba a prazului este cea mai savuroasa. Partea verde contine mai multe fibre. Puteti adauga praz in supe. El are o mare cantitate de oxidanti, care se gasesc in foile sale verzi”, explica specialistul.

4. Citricele. Portocale, grepfrut, mandarine, lamai… Citricele sunt bogate in antioxidanti, care protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, dar si a cancerului digestiv. Ele contin vitaminele A si C, la fel ca toate legumele colorate (ardeii, rosiile, morcovii). O contraindicatie: in cazul tratamentului anticolesterol, situatie in care se recomanda sa va adresati medicului. „Pentru a beneficia de toate proprietatile lor, puteti sa folositi citricele dand o aroma compoturilor de mere sau de pere. Citricele, cand sunt taiate, trebuie consumate rapid. Pentru sucurile de fructe, este mai bine sa le consumati pe cele facute acasa sau sa cumparati fructe proaspete”, este sfatul lui Levy-Dutel.

5. Kiwi. Fructul, originar din China, este ideal pentru a fi consumat in cursul zilei. Are putine calorii si poate fi inclus in dieta si in caz de cura de slabire. Este bogat in vitaminele C, B9, E si minerale. „Este adesea recomandat pentru imbunatatirea tranzitului intestinal, deoarece este bogat in fibre alimentare, dar este si fructul cel mai bogat in vitamina C! Contine multe minerale, inclusiv potasiu”, explica medicul consultat de L’Internaute.

SURSA: Ziare.com

Reclame

februarie 23, 2018 - Posted by | sanatate |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: