equilibrium

The art of life

Coenzima Q10 – promotoarea tineretii

Cu totii ne dorim sa ne pastram tineri si sanatosi cat mai mult timp posibil. Dar uneori uitam ca tineretea nu inseamna doar felul in care aratam, ci presupune si o flexibilitate in gandire, o minte activa si o inima sanatoasa. Daca va doriti o asigurare suplimentara impotriva unei imbatraniri premature, coenzima Q10, sau vitamina Q, cum mai este cunoscuta, este exact ceea ce aveti nevoie.“Nu trebuie sa luati coenzima Q10 crezand ca pe loc veti arata mai bine, va veti simti mai vine si veti fi mai fericiti. Coenzima Q10 este o polita de asigurare, o investitie pentru viitor, iar rasplata va veni la sfarsitul vietii.” afirma dr. Stephen Coles de la Institutul de Tehnologie din California.
Aceasta coenzima este de fapt o substanta produsa de catre organism, este un antioxidant, similar vitaminei E, care protejeaza moleculele de grasime impotriva oxidarii sau invadarii cu radicali liberi, care deterioreaza celulele, accelerand procesul imbatranirii.

Aceasta coenzima are cea mai mare concentratie in celulele muschiului inimii, care are nevoie de multa energie pentru a pompa sangele? Nu intamplator, o lipsa de Q10 se reflecta printr-o inima slabita.

Coenzima Q10 – Protejeaza arterele, Intareste inima, Scade tensiunea arteriala, fortifica sistemul imunitar, Protejeaza creierul si Prelungeste tineretea si viata.

Coenzima Q10 (CoQ10, Ubichinona) este o substanta cu un rol asemanator vitaminelor, prezenta in toate celulele organismului, in special a celor cu activitate foarte intensa: inima, ficat, creier. Este indispensabila, datorita rolului major detinut in producerea de energie necesara desfasurarii normale a proceselor biochimice ale celulelor organismului (este implicata in toate procesele producatoare de energie si in stocarea energiei in celule). De asemenea, are rol important de antioxidant prin inactivarea radicalilor liberi responsabili de distrugeri celulare.

CoQ10 este prezenta in cantitati mici intr-o varietate de alimente ca uleiul de soia, sardinele, macroul si alunele; alimentele bogate in CoQ10 sunt: inima, ficatul, rinichii si carnea de bovine. CoQ10 ofera organismului energie si ajuta la functionarea inimii si ficatului.

CoQ10 a fost introdusa in tratamentul insuficientei cardiace in Japonia, inca din 1974 si este prezenta pe piata ca supliment alimentar. Mai este cunoscuta sub numele de Q10, vitamina Q10, Ubichinona sau Ubidecarenona.

CoQ10 si-a dovedit proprietati terapeutice in afectiunile cardiovasculare, in special in insuficienta cardiaca, precum si in cancer, scleroza multipla si afectiunile periodontale, dar si pentru fortificarea sistemului imunitar si refacerea energiei si recuperarea rapida dupa efortul fizic. Poate fi administrata in asociere cu alte medicamente (ex: beta-blocante) pentru contracararea efectelor nedorite in functionarea inimii, muschilor sau altor organe.

Inca din 1964 s-a observat ca sangele bolnavilor de cancer (mielom, limfoame, neoplasm de san, plaman, prostata, pancreas, colon, rinichi) prezinta niveluri scazute ale CoQ10. Unii cercetatori au sugerat ca actiunea de stimulare a sistemului imunitar ar fi utila in tratamentul cancerului. CoQ10 ofera protectie impotriva actiunii cardiotoxice a Doxorubicinei.

Trei studii clinice, realizate pe 41 de femei cu cancer de san care au primit CoQ10 alaturi de tratamentul conventional, au aratat o imbunatatire a rezultatelor terapiei. Totusi, se considera slaba corelatia dintre folosirea CoQ10 si eficacitatea terapiei in cancer.

După vârsta de 20 de ani corpul tău produce tot mai puţină coenzima Q10, un antioxidant cu multiple beneficii pentru sănătate şi cu un puternic efect antiaging. Poţi acoperi deficitul atât cu ajutorul suplimentelor nutritive, cât şi crescând aportul de alimente care conţin această substanţă.

Coenzima Q10 este un antioxidant pe care organismul îl produce în mod natural şi care protejează de acţiunea nocivă a radicalilor liberi, încetinind astfel procesul de îmbătrânire. În plus, această substanţă ajută la prevenirea apariţiei cancerului, menţine sănătatea inimii, stimulează sistemul imunitar şi conferă energie. Însă, pe măsură ce înaintăm în vârstă, organismul începe să-şi piardă capacitatea de a mai sintetiza acest antioxidant şi, de aceea, este necesar să suplimentezi aportul de coenzima Q10 adaptându-ţi dieta. Necesarul zilnic de coenzima Q10 este între 50 şi 100 mg, iar dacă suferi de unele afecţiuni poate fi recomandat un aport mai mare din acest antioxidant, spun specialiştii.
Carnea de vita este printre cele mai bune surse de coenzima Q10, sustin specialistii in nutritie. Prajirea face ca o parte din acest oxidant sa se piarda, de aceea se recomanda fierberea carnii sau gatirea la temperaturi mai mici de 115 grade Celsius.

Sardinele, sepia, macroul, tonul, heringul, somonul sau fructele de mare au un aport important in sanatatea organismului datorita cantitatilor moderate spre mari ale acestui antioxidant puternic. Anghila, pastravul si pestii plati contin numai o cantitate mica de coezima Q10.

Fa-ti un obicei ca in fiecare zi sa ai o gustare formata din diferite tipuri de nuci (alune, migdale, fistic, nuci verzi) sau diverse tipuri de seminte, cum este cel de susan, de exemplu. Aceste oleaginoase, pe langa alte substante, contin si coenzima Q10 in diferite cantitati.

Coenzima Q10 se gaseste si in surse vegetale, printre cele mai importante dintre aceastea numarandu-se spanacul, usturoiul, conopida, broccoli, cartofii dulci, morcovii si ardeiul gras. Se recomanda consumarea lor in stare cruda.

SURSA: Sfatulmedicului.ro

Reclame

februarie 7, 2018 - Posted by | sanatate |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: