equilibrium

The art of life

Pregătiri de Crăciun. Opt sfaturi ale nutriţioniştilor ca să scapi de stresul sărbătorilor

1. Să ne facem planuri în avans – Când ne trezim dimineaţa ar trebui să avem o idee destul de bună privind mesele pe care le vom lua în timpul zilei, susţin specialiştii de la sporteluxe.com, preluaţi de agerpres.ro. Nu spune nimeni că trebuie să ştim exact ce şi unde vom mânca, ci să avem o idee flexibilă despre ceea ce vom face în timpul zilei. Nutriţioniştii susţin că nu este bine să sărim peste mese dacă nu este necesar, avertizând că acest lucru ar putea să crească nivelul zahărului din sânge şi să favorizeze apariţia toanelor. Vom avea dimineaţă o sesiune de exerciţii fizice? Este musai ca după aceea să avem un mic dejun plin de proteine. Ştim că vom merge la o petrecere după serviciu? Trebuie să luăm înainte un prânz târziu sau măcar o gustare, pentru a fi siguri că nu vom da iama la platourile cu brânză şi alte aperitive, care ar putea duce şi la un consum în exces de vin.

2. Să mărim doza de vitamina D – Vitamina D joacă un rol foarte important în reglarea dispoziţiei generale şi poate chiar să contribuie la combaterea depresiei şi a anxietăţii. Potrivit dr. Chris Kresser, ar trebui să ne propunem să stăm cel puţin 15 minute la soare pe zi, dacă este posibil. Dacă avem parte mai puţin de lumina soarelui în această perioadă, nutriţioniştii recomandă suplimentarea dietei cu alimente care conţin vitamina D. Peştele gras, gălbenuşurile de ou şi brânza sunt toate surse bune de vitamina D.

3. Să renunţăm la cafea în favoarea ceaiurilor – Dacă ne simţim obosiţi din punct de vedere emoţional, sfatul nutriţioniştilor este să renunţăm la cafeaua de dimineaţă şi să recurgem la plante adaptogene. Sistemul suprarenal este responsabil pentru gestionarea nivelului de stres din organism şi sunt multe situaţii care cresc concentraţia de hormoni ai stresului. Dintre acestea, sporteluxe.com aminteşte stresul emoţional (provocat de o despărţire sau un mediu de lucru dificil), stresul fizic (un program de sport fără suficientă odihnă), alegerea nefericită a unor alimente care forţează organismul să lucreze mai mult pentru digestie şi care nu conţin suficienţi nutrienţi şi anxietatea (atunci când ne simţim la limită). În timp, nivelurile constant ridicate de stres forţează glandele suprarenale să lucreze în exces şi acestea încetează să-şi facă treaba. Asta înseamnă că ne vine mai greu să ne revenim din stres exact în perioada din an în care ne-am dori cel mai mult să simţim buna dispoziţie. Consumul unei băuturi cu cofeină zilnic nu va ajuta glandele suprarenale epuizate, dar ceaiurile de tipul celui japonez Matcha sau a ceaiului Kombucha pot ajuta corpul să-şi reducă nivelul de stres.

4. Să fim îngăduitori cu corpul nostru măcar o masă pe zi – În luna decembrie, corpul este supus unui stres intens, provocat de petreceri, activităţi sportive, programul prelungit la serviciu şi, bineînţeles, călătorii. Nutriţioniştii recomandă să nu ne creăm un stres suplimentar încercând să mâncăm mereu perfect. În loc de asta, ei sugerează să ajungem la un compromis cu noi înşine: o masă pe zi să consumăm doar mâncare hrănitoare, neprocesată. Potrivit nutriţioniştilor, pregătirea unui meniu cu alimente neprocesate nu este neapărat plictisitoare, ca să nu mai vorbim că acesta poate fi şi cumpărat.

5. Să căutăm alimentele crude la petreceri – Dacă nu reuşim să măncăm nimic înainte de petrecerea de Crăciun de la birou, este bine să ne orientăm când ajungem lângă platouri către alimentele crude. Aceste alimente bogate în proteine şi fibră ne vor ţine sătui mai mult timp şi ne vor face să nu dăm iama în dulciuri când se va servi desertul. Indiferent ce facem, recomandă nutriţioniştii, este bine să evităm zahărul, întrucât dacă suntem deja stresaţi acesta va inhiba capacitatea corpului de a se relaxa şi a se reface.

6. S-o lăsăm mai moale cu băutura – Sfatul nutriţioniştilor este ca, dacă putem, să evităm alcoolul. Acesta provoacă o inflamare — pe care ar trebui să încercăm să o diminuăm dacă ne simţim stresaţi sau anxioşi — şi cu cât bem mai mult cu atât este mai probabil să facem alegeri alimentare pe care le vom regreta dimineaţa. Alcoolul este de asemenea un factor care amplifică depresia, aşa că dacă ne simţim deprimaţi sau copleşiţi este puţin probabil să ne facă să se simţim mai bine. Dacă însă nu putem evita consumul de băuturi alcoolice la petreceri sau alte evenimente festive, specialiştii susţin că este bine să ne limităm la ceva simplu şi uşor. Potrivit acestora, vodca, tequila şi ginul este mai puţin probabil să provoace o inflamare decât whisky-ul sau scotch-ul.

7. Să creştem aportul de grăsimi sănătoase – Acizii graşi Omega 3 sunt necesari pentru funcţionarea optimă a creierului şi faptul că nu avem parte de o cantitate suficientă din aceste grăsimi sănătoase poate avea un impact negativ asupra sănătăţii noastre mintale şi duce la schimbări de dispoziţie bruşte şi depresie. Pentru a combate acest lucru nutriţioniştii recomandă creşterea aportului zilnic de grăsimi sănătoase, încercând să servim cel puţin trei porţii de nuci, peşte (somon, macrou, hering, sardine sau păstrăv), alge sau avocado.

8. Să ne folosim intuiţia atunci când mâncăm – Mare parte din psihologia consumului alimentar excesiv sau a cedării în faţa poftelor de alimente din categoria „junk food” poate fi legată de mâncatul emoţional. Se poate spune cu sinceritate că nimeni nu este imun la mâncatul emoţional — căutăm în mâncare confort, satisfacţie, căldură sau vedem în ea chiar o modalitate de a ne petrece timpul. În acest context, recomandarea este să încercăm să fim conştienţi când şi de ce simţim nevoia să consumăm anumite alimente.

SURSA: Adevarul

Reclame

decembrie 22, 2017 - Posted by | sanatate | ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: