equilibrium

The art of life

ALDI se pregătește să intre în România

AldiGrupul german de retail Aldi, un gigant cu 10.000 de magazine şi afaceri anuale de 50 mld. euro, a început recrutările pe piaţa din România pentru echipa de management, afirmă mai multe surse din piaţă. Acesta este un prim pas pentru discounterul german care îşi pregăteşte astfel intrarea pe piaţa locală, intrare care ar putea avea loc oficial în trei-cinci ani sau chiar mai bine, anunță zf.ro. Brașovul nu ar urma să fie ocolit de retailerul german, având în vedere că, în afară de belgienii de la Cora, toți marii jucători din retail sunt prezenți aici, mizând pe puterea de cumpărare mai ridicată decât în alte orașe.

Tatonările Aldi pentru piaţa lo­cală vin într-o perioadă în care ma­gazinele de tip discount câş­tigă teren. Segmentul de discount a ajuns să aibă o cotă de piaţă de circa 11% la finalul anului trecut, în urcare de la 8% în 2012 şi 6% în 2008. Cele două reţele de magazine – Lidl şi Penny Market – au afaceri anuale ce merg spre 2 mld. euro anul trecut, potrivit esti­mă­rilor ZF.

Venirea Lidl pe piaţa locală şi dezvoltarea accelerată a reţelei până la peste 200 de unităţi a susţinut această creştere a for­matului de discount care câştigă popu­la­ri­ta­te în toată lumea. Lidl şi Aldi sunt şi la ni­vel internaţional cele mai puternice nume pe seg­ment.

Aldi, spre exemplu, a anunţat recent că începe expansiunea pe noi pieţe, fără a oferi multe detalii privind pieţele unde grupul urmează să se extindă.

Totuşi, potrivit datelor existente, primele pe lista de priorităţi sunt SUA şi Italia. În cazul SUA este vorba de o expansiune, pe când în Italia este vorba de o intrare.

Tradiţional, Aldi intră pe noi pieţe de la zero, cu magazine proprii.

Acelaşi model îl are şi Lidl care a făcut însă o excepţie pentru România unde a cumpărat cu circa 200 mil. euro reţeaua de 107 magazine Plus Discount. Apoi aproape a dublat reţeaua cu investiţii de la zero.

Lidl a venit iniţial în România în 2002 şi după ce a făcut recrutările a început să cumpere terenuri.

Oficial însă, nemţii au intrat în 2011, când au deschis primele magazine de la zero şi au preluat şi reţeaua Plus Discount.

Istoria ALDI

Grupul german Aldi a fost fondat în 1946 de doi fraţi, Karl şi Theo Albrecht. Cei doi de fapt au preluat magazinul mamei lor din Essen, magazin care funcţiona din 1913, iar ulterior l-au dezvoltat într-un gigant cu profil de discount.  În 1961 cei doi au decis să meargă pe drumuri separate, astfel că Theo Albrecht a preluat magazinele din nordul Germaniei şi drepturile de a se dezvolta în Europa. Fratele său Karl a primit magazinele din sudul Germaniei şi dreptul de a se extinde în Australia, Marea Britanie şi SUA.

Businessul construit de Karl Albrecht a fost moştenit de copiii acestuia, Beate Heister şi Karl Albrecht Jr, antreprenorul german decedând în 2014 la 94 de ani. Beate Heister nu a lucrat niciodată pentru compania familiei Aldi Sud, însă este membru în consiliul director alături de soţul şi fiul său. Fratele său Karl Albrecht Jr a ocupat de-a lungul anilor mai multe funcţii în companie, însă s-a retras din funcţii din motive medicale, scrie revista americană Forbes.

Cei doi fraţii şi ceilalţi membri ai familiei au o avere estimată la peste 27 mld. dolari, cei îi poziţionează pe locul 24 în lume, conform aceleiaşi surse. Moştenitorii lui Theo Albrecht au la rândul lor o avere estimată la aproape 19 mld. dolari, ocupând locul 44 la nivel mondial. Averea este împărţită de Theo Albrecht Jr şi moştenitorii fratelui său Berthold. Ei sunt toţi moştenitorii Aldi Nord şi ai businessului Trader Joe din SUA pe care tatăl lor l-a cumpărat în 1971. Theo Albrecht a decedat în 2010 la vârsta de 88 de ani.

Deşi există puţine date atât despre cei doi fondatori, cât şi despre moştenitori, în familia lui Theo Albrecht au apărut publice o serie de conflicte. Theo Albrecht Jr se „luptă” prin tribunale cu văduva fratelui său pe care o acuză că are cheltuieli extravagante. Ei se luptă pentru modul în care trebuie condusă compania, controlată prin mai multe fundaţii.

Împreună, cele două businessuri au circa 10.000 de magazine şi afaceri estimate la 50 mld. euro.

SURSA: BizBrasov.ro

Anunțuri

Mai 11, 2017 - Posted by | business |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: