equilibrium

The art of life

Dead Congregation & Relics of Humanity la Cluj (cronica de concert)

Sombre Martyrium over Europe part II 2017In cadrul turneului Sombre Martyrium over Europe part II, luni 20 februarie 2017 a avut loc la Cluj-Napoca in Hard Club (Observator) un concert ce avea sa uneasca sub acelasi acoperis trei nume grele din zona extrem metal: Malpraxis (Brutal Death Metal – Romania), Relics of Humanity (Brutal Death Metal – Belarus) si Dead Congregation (Death Metal – Grecia) cu aceasta ocazie am ajuns si noi pentru prima data in Hard Club care la o prima impresie e un club okay, bine modelat, placut, cu o scena destul de larga pentru un club care nu ar avea pretentii de a aduna mai mult de 150 de suflete la un show. Surprinderea mea deosebit de placuta a fost atunci cand au pornit in forta toate sculele, sunetul fiind absolut perfect reglat, nu tu urechi rupte, nu tu timpane zdorbite, nu harait, nu fasaieturi, totul a fost reglat moderat si cu atentie in asa fel incat sa nu te rupa si sa nu mai intelegi nimic din ce se canta. Si din acest punct de vedere am asistat poate la primul show de club in care dupa cinci ore de concert nu am avut acea senzatie morbida de dureri de urechi si creier zdrobit, stiti vijelia/huruiala aia din cap de dupa concert pe care o ai atunci cand locatia nu permite sa ridici sunetul prea sus dar tu o faci. Asa ca, felicitari meritate si depline pentru un sunet perfect! Cu o mica intarziere din cauza ca formatie Relics Of Humanity erau pe undeva…in intarziere, show-ul a inceput cu o ora mai tarziu, adica pe la 20:30 timp sufiecient pentru o bere, o poveste sau cumpararea de merch, ceea ce aveam sa fac si eu prin achizitia unui tricou Dead Congregation. Prima trupa care avea sa intra in povestea serii e deja foarte cunoscuta atat pe la noi, dar si pe afara, Malpraxis au rupt scena timp de minute bune (plus bis si un bonus) cu ceea ce stiu ei mai bine, brutal death metal Made in Romania, foarte bine executat si cu lipici la public. Dupa o alta pauza, Relics tot nu sunt in sala, mai asteptam, nu vin nici dupa urmatoarea bere si in scena se pregatesc Dead Congregation din Grecia. Stiam de acest band de ceva ani, aveam deja cele doua inregistrari memorate in softul genetic asa ca nu ma asteptam la vreo surpriza, dar sincer, ce au facut pe scena a fost absolut spatial, malefic, demential si da, am fost socat in sensul pozitiv de prestatia lor impecabila. Cu muuult peste asteptarile mele! Nimic nu se compara cu un show live, cd-ul ca cd-ul, dar live e rupere de nori, sfarsitul lumii, caderea in abis! Si suntetul…sunetul a fost magnific! As putea spune ca imi plac cum suna mai mult live decat pe cd pentru ca ceea ce fac grecii astia e mai mult decat reuseste mintea sa te duca. Slow death … riff dupa riff … gooore … slow … ambiental … mistic … macabru … infiorator. Vuiete, clopote, riff-uri ce iti curg prin oase precum metalul topit, voce desprinsa din cele mai sumbre viziuni … slow death de o veritabila incantare! Maxim!!! Poate cel mai bun show de club vazut de mine in ultimii ani fara a uita de Napalm Death sau Demonical. Asa ca DA, Dead Congregation e un band care urgent trebuie trecut pe lista voastra daca inca nu il aveati trecut. O formatie cu oameni profesionisti, dedicati, pasionati, super/mega talentati care au reusit sa transpuna niste ganduri si trairi, emotii absolut remarcabile pe o muzica atat de originala incat te iau toti fiorii! Daaaa … si iata ca in club intra si cei de la Relics Of  Humanity care au intarziat putin, dar important e ca au ajuns pe final si cei ce au plecat sigur vor regreta mai tarziu. Sincer, nu aveam prea multe informatii despre acesta trupa din Belarus si ca acolo se canta atat de malefic si bine. ROH au demolat toti peretii cu al lor brutal death metal de o calitate superioara. Inca de la primele acorduri ti-ai spus rugaciunea si death ai fost. Cu ei nu ai nicio sansa, esti lovit direct, scurt, brutal, cu efect demolator. La un moment dat aveam impresia ca oamenii astia nu mai canta pe istrumente ci pe otel masiv. Totul se auzea de parca imense ciocane loveau tone de otel cu o forta ce ar rupe orice tehnologii de masurare. Executie perfecta voce infernala, prestatie impecabila. Nu stiam de ei dar de acum voi fi cu mult mai atent la orice alta noua aparitie discografica pentru ca ceea ce fac ROH e rarisim si de luat in considerare cu mai multa seriozitate!

Anunțuri

Februarie 21, 2017 - Posted by | music | , ,