equilibrium

The art of life

4 modalitati de prevenire a aparitiei pietrelor la rinichi

Pietrele la rinichi se formeaza atunci cand exista o modificare a echilibrului normal al apei, sarurilor si mineralelor din urina. Exista multi factori care pot declansa aceste schimbari, de la afectiuni medicale cronice la alimentatie. Cu toate acestea, exista cateva lucruri de care putem tine cont pentru a reduce riscul formarii pietrelor la rinichi. Iata care sunt sfaturile specialistilor, conform authoritynutrition.com.

1. Hidratarea
Cand vine vorba despre prevenirea depunerilor din interiorul rinichilor, cel mai des intalnit sfat este privitor la consumul de fluide. Fluidele cresc volumul urinei si dilueaza substantele ce formeaza depunerile, facand mai putin probabila cristalizarea acestora in pietre la rinichi.
Este important de mentionat, insa, ca nu orice fel de bautura ne ajuta in acest sens. Un consum ridicat de apa este legat de un risc mai mic de formare a pietrelor la rinichi, de asemenea, consumul ceai, bere, vin si suc de portocale este asociat unui risc scazut.

Pe de alta parte, cei care obisnuiesc sa consume apa minerala, bauturi carbogazoase indulcite artificial, precum si bauturi care contin fructoza – cunoscuta pentru cresterea acidului uric in organism – au un risc crescut pentru formarea pietrelor la rinichi.
In plus, unele studii de specialitate au aratat ca in randul persoanelor care obisnuiesc sa consume bauturi indulcite riscul de formare a depunerilor la rinichi este mai mare, din cauza continutului de acid fosforic al acestor bauturi.

2. Cresterea aportului de acid citric
Acidul citric este regasit in multe fructe si legume, insa cea mai importanta sursa este reprezentata de fructele citrice, in special de lamai.
Acidul citric ajuta la prevenirea formarea pietrelor la rinichi in doua moduri:
– prin combinatie cu nivelul de calciu prezent in urina, acidul citric reduce riscul de formare a calculilor.
– prin combinatie cu cristalele de oxalat de calciu existente in organism, acidul citric previne extinderea pietrelor existente, precum si cresterea acestora in diametru.

3. Limitarea aportului de sare
O dieta bogata in sare este asociata unui risc crescut pentru formarea pietrelor la rinichi.
In acest sens, specialistii recomanda limitarea aportului de sodiu la 2.300 de mg pe zi. Cu toate astea, majoritatea oamenilor depasesc acest prag, din cauza alimentatiei si stilului de viata. Cel mai bun mod pentru scaderea aportului de sodiu este reducerea consumului de produse alimentare procesate, sunt de parere expertii dieteticieni.

4. Limitarea consumului de proteine de origine animala
O dieta bogata in surse de proteina animala, precum carne rosie si alba, dar si in produse lactate, este asociata unui risc crescut pentru formarea pietrelor la rinichi, intrucat aportul ridicat al acestor proteine creste excretia de calciu si reduce nivelul de citrat din urina.
In plus, sursele de proteina animala sunt bogate in purina, care atunci cand este descompusa in acidul uric creste riscul de formare a pietrelor la rinichi.
Toate alimentele contin acest compus organic, dar in cantitati diferite. Rinichii, ficatul si alte organe animale sunt mai bogate in purine, prin comparatie cu alimentele vegetale. De aceea, specialistii recomanda alcatuirea unei diete bazate in special pe legume si fructe, cu un aport limitat de proteine animale.

SURSA: SanatateBzi.ro

Anunțuri

Februarie 6, 2017 - Posted by | sanatate

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: