equilibrium

The art of life

Întărirea imunităţii pentru sezonul rece

Sistemul imunitar puternic poate ţine deoparte problemele de sănătate, de la o simplă răceală până la cancer

Atunci când sistemul imunitar este epuizat, bacteriile, virusurile sau toxinele pot copleşi corpul, rezultatul fiind o iminentă îmbolnăvire.

O dată cu răcirea vremii, întărirea sistemului imunitar este iarăși cuvântul de ordine pentru cei care își doresc să treacă peste lunile de iarnă fără răceli.

Pe lângă un stil de viaţă sănătos care presupune mişcarea zilnică, cel puţin 30 de minute şi respectarea orelor necesare de somn, cel puţin 7 ore de odihnă în fiecare noapte, pentru a ţine departe bolile sezonului rece trebuie să fim atenţi şi la ceea ce mâncăm, alimentele trebuie să fie de calitate, să aducă organismului nutrientii de care are nevoie, nu doar calorii.

În plus, pe perioada iernii, este indicat să consumăm alimente şi băuturi care conţin substanţe care activează sistemul imunitar, pentru a-l ajuta să facă faţă eventualelor boli de sezon.

Iaurtul previne apariţia răcelilor prin stimularea sistemului imunitar şi refacerea florei intestinale. Consumat în fiecare dimineaţă, un pahar cu iaurt intăreşte imunitatea, previne constipaţia şi sindromul de colon iritabil, favorizează scăderea nivelului de colesterol şi controlarea glicemiei.

Usturoiul este unul dintre cele mai recomandate alimente împotriva răcelii, datorită proprietăţilor sale curative şi antiseptice. Este bogat în antioxidanţi şi conţine o serie de elemente nutritive potasiu, sodiu, mangan, cupru, sulf, fier, fosfor, calciu şi vitaminele B, C şi E.

Spanacul este o sursă naturală de acid folic (care ajută la regenerarea celulară şi „repararea” ADN-ului) şi conţine antioxidanţi, fier, magneziu, vitamina C şi B12 şi potasiu, cu efecte benefice în caz de anemie, curăţă foarte bine tubul digestiv, reglează tensiunea arterială, scade nivelul colesterolului, previne cancerul, revitalizează organismul şi, desigur, întăreşte sistemul imunitar.

Broccoli este recomandat pentru efectele deosebite antioxidante şi anticancerigene şi este o sursă excelentă de vitamina A, C, B2, acid folic potasiu, selenium, fier şi calciu.

Ceaiul verde conţine polifenoli şi flavonoide, două tipuri de antioxidanţi care distrug radicalii liberi ce atacă celulele, având o incontestabilă acţiune antibacteriană şi antivirală. Este recomandat să renunţaţi la zahăr şi să îndulciţi ceaiul cu miere care este cunoscută ca un puternic antiinfectios natural.

Ghimbirul conţine gingerol care este un component deosebit de eficient în lupta împotriva cancerului de colon şi, de asemenea, este bun pentru combaterea racelei sau gripei.

Scorţişoara, pe lângă aroma şi gustul plăcut pe care-l oferă alimentelor, este bogată în antioxidanţi care inhibă dezvoltarea bacteriilor şi coagularea sângelui.

Lămâia, prin conţinutul bogat de antioxidanţi si vitamina C, contribuie la îmbunătăţirea sistemului imunitar, iar corpul dv va deveni mult mai puţin sensibil la boli.

Sfecla îmbunătăţeşte, la rândul ei, sistemul imunitar. Sucul de sfeclă este bogat în beta caroten, vitamina C, sulf, calciu, fier, magneziu şi potasiu. Consumat regulat poate îmbunătăţi funcţia creierului, consolidează vezica biliară şi ficatul. Se recomandă consumarea sucului de sfeclă în amestec cu suc de mere sau de morcovi, deoarece este extrem de concentrat.

Morcovii îşi dovedesc eficienţa când vine vorba de consolidarea sistemului imunitar datorită conţinutului de vitamina C, vitamine din complexul B, potasiu, fier, sodiu şi fosfor, acestea contribuind la prevenirea bolilor, la îmbunătăţirea funcţiei hepatice, oferă ajutor sistemului nervos si alcalinizează sângele.

Sistemul imunitar reprezintă sistemul natural de apărare al corpului nostru. Acesta este alcătuit dintr-o reţea complexă de celule, ţesuturi şi organe care lucrează împreună pentru a apăra organismul împotriva „invadatorilor” (bacterii, virusuri, paraziţi sau ciuperci) ce au potenţial de a face rău. Un sistem imunitar sănătos ne protejează, mai întâi, prin crearea unei bariere care să nu permită pătrunderea acestor „invadatori” în corpul nostru. În cazul în care această barieră nu este suficientă, sistemul imunitar produce celulele albe din sânge care, alături de alte substanţe chimice şi proteine, atacă şi distrug aceste substanţe străine din corpul nostru. Pe scurt, sistemul imunitar încearcă să găsească anticorpii necesari pentru a distruge aceste substanţe înainte de a se înmulţi. În cazul oamenilor, sistemul imunitar poate recunoaşte milioane de antigene diferite şi poate produce tot ceea ce este necesar pentru a le eradica. Atunci când lucrează în mod corespunzător, acest sistem de apărare elaborat poate ţine deoparte problemele de sănătate, de la o simplă răceală până la cancer.

Atunci când sistemul imunitar este epuizat, bacteriile, virusurile sau toxinele pot copleşi corpul, rezultatul fiind o iminentă îmbolnăvire. Nu există o singură pastilă sau supliment pentru stimularea sistemului imunitar, ci adoptarea unor obiceiuri sănătoase de viaţă poate ajuta la îmbunătăţirea imunităţii pentru întreaga viaţă, mai ales la debutul sezonului rece.

Mişcarea întăreşte sistemul imunitar

Vestea bună este că pentru întărirea imunităţii nu aveţi nevoie de exerciţii fizice elaborate sau de antrenori personali. Chiar şi efortul susţinut obţinut în urma unor reprize de mers rapid este asociat cu o îmbunătăţire a sistemului imunitar. Studiile arată că persoanele care practică exerciţiile fizice în mod regulat se bucură de o mai bună funcţionare a celulelor albe din organism (cele care ajută în lupta împotriva infecţiei) decât persoanele preponderent sedentare. De asemenea, exerciţiul fizic este asociat cu eliberarea de endorfine, hormoni naturali ce afectează creierul în mod pozitiv. Aceştia uşurează durerea, promovează un sentiment de relaxare şi ajută la eliberarea de stres, îmbunătăţirea calităţii somnului şi întărirea sistemului imunitar.

O dietă sănătoasă sprijină imunitatea

Alimentaţia corectă este esenţială pentru ca sistemul imunitar să funcţioneze în mod optim. O dietă bogată în calorii poate conduce nu doar la creşterea în greutate, ci poate favoriza şi apariţia infecţiilor. „Atunci când sistemul imunitar este slăbit, trebuie să evitaţi în special alcoolul şi zahărul, mai ales pentru că microbii iubesc zahărul”, ne sfătuieşte Stephen Sinatra, specialist în nutriţie şi profesor la Universitatea de Medicină din Connecticut. Pe de altă parte, o dietă bogată în antioxidanţi şi vitamine poate stimula rezistenţa la infecţii. Fructele verzi, roşii, galbene, portocalii, dar şi legumele sunt bogate în antioxidanţi. Încercaţi fructele de pădure, citricele, kiwi, mere, struguri, varză, ceapă, cartofi, spanac şi morcovi. Alte alimente benefice în stimularea sistemului imunitar sunt usturoiul proaspăt, ce poate avea proprietăţi antivirale şi antibiotice, dar şi supa de pui.

Asiguraţi-vă că dormiţi suficient!

Crizele periodice de insomnie nu vă oferă doar o stare de oboseală resimţită pe parcursul zilei, ci vă pot face vulnerabili la boli, răceală, gripă sau infecţii. Perioadele lungi de dereglări ale somnului cresc riscul de apariţie a unor probleme de sănătate, cum ar fi diabetul sau obezitatea. „Organismul foloseşte somnul ca mijloc propriu de vindecare. Atunci când nu dormiţi suficient, această capacitate de vindecare este afectată”, ne spune Scott Berliner, preşedinte şi supraveghetor farmacist în cadrul Life Science Pharmacy în New York. La fel ca antioxidanţii, somnul poate ajuta la reducerea stresului oxidativ, ce opreşte slăbirea şi afectarea celulelor. Aşadar, cel puţin şapte ore de somn pe noapte sunt asociate cu rezistenţa crescută la boli infecţioase.

Vitamina C şi sistemul imunitar

Această vitamină este implicată în producerea celulelor albe din sânge, considerate un fel de „soldaţi” în armata sistemului imunitar. Celulele albe apără organismul şi luptă împotriva infecţiilor, iar vitamina C ajută la o bună pregătire a acestor celule. Ca surse pentru „vitamina imunităţii” sunt portocalele, afinele, coacăzele, kiwi, broccoli, conopida etc. Cu toate acestea, vitamina C este un nutrient foarte instabil, ceea ce înseamnă că este foarte uşor de pierdut în timpul gătitului sau al altor tipuri de prelucrare şi de aceea se recomandă consumarea acestor alimente proaspete, crude sau uşor fierte pentru a optimiza conţinutul vitaminizant. De asemenea, suplimentele cu vitamina C sunt o modalitate foarte bună de a stimula sistemul imunitar pe parcursul sezonului rece. Acidul ascorbic este cea mai pură formă de vitamina C, dar poate provoca afecţiuni la nivelul stomacului pentru anumite persoane.

Zincul – foarte important pentru funcţionarea sistemului imunitar

Există multe persoane care au un aport scăzut de zinc, mai ales femei şi copii. Zincul se găseşte în special în carne roşie slabă, în fructele de mare, dar şi în pâine integrală, nuci şi cereale. Zincul este implicat în funcţionarea şi dezvoltarea celulelor albe din sânge, un adult având nevoie de 8 până la 12 miligrame de zinc pe zi.

Nu uitaţi de hidratare!

În cele din urmă, nu uitaţi să vă păstraţi un aport optim de lichide în organism. Deshidratarea nu înrăutăţeşte doar tusea şi simptomele răcelii şi gripei, ci afectează şi digestia în general. Şi cum peste 70% din sistemul nostru imunitar se găseşte la nivelul sistemului digestiv, acestea sunt indisolubil conectate între ele: când unul suferă, este afectat şi celălalt. Dacă concluzionaţi că beţi mult mai puţină apă iarna, atunci încercaţi să consumaţi ceai verde. Acesta este o sursă excelentă de antioxidanţi, fiind recunoscut şi pentru creşterea ratei metabolice la un consum de cel puţin trei ceşti pe zi. Apa caldă servită cu o felie de lămâie este, de asemenea, o bună alegere pentru hidratare.

SURSA:  Ziua de Cluj | Colon Help.ro

Anunțuri

Ianuarie 10, 2017 - Posted by | sanatate | , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: