equilibrium

The art of life

Ce vitamine nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra

Zeci de ani de cercetari efectuate de specialistii din domeniul sanatatii alimentare au aratat ca unele vitaminele nu aduc un aport semnificativ sanatatii organismului uman. Mai mult decat atat, alte studii efectuate in ultimii ani de cercetare au constatat ca anumite suplimente alimentare ar putea fi chiar daunatoare organismului uman, dintre care unele au fost asociate unui risc crescut de formare a pietrelor de rinichi. Cu toate astea, iata care sunt vitaminele care nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra si cele pe care ar trebui sa le evitam.

1. Multivitaminele trebuie ocolite, tot ce avem nevoie pentru buna functionare a organismului nostru putem obtine urmand o dieta alimentara echilibrata. De-a lungul timpului s-a presupus ca multivitamintele sunt necesare pentru bunastarea organismului: vitamina C pentru stimularea sistemului imunitar, vitamina A pentru vedere buna, vitamina B pentru energie si asa mai departe. Este necesar de mentionat in acest sens nu numai faptul ca aceste vitamine le putem obtine prin dieta, dar si faptul ca studiile de specialitate sugereaza ca suplimentele alimentare de tipul multivitaminelor pot provoca anumite dezechilibre in corp. Un studiu efectuat in 2011 pe 39 de mii de femei in varsta de 25 de ani a aratat ca femeile care au administrat pe o durata lunga de timp multivitamine au avut un risc mai crescut pentru decesul prematur decat cele care s-au limitat la a isi obtine vitaminele de baza prin intermediul dietei alimentare.

2. Vitamina D este unul dintre suplimentele alimentare de baza. Aceasta ajuta la intretinerea oaselor si este foarte greu asimilata prin dieta alimentara. Vitamina D nu este prezenta in majoritatea alimentelor pe care le consumam, dar este un ingredient deosebit de important pentru sanatatea oaselor. Putem sa luam doza necesara de vitamina D de la lumina naturala a soarelui, insa pe durata anotimpurilor reci este mai greu de obtinut de la sursa. Unele studii au aratat ca persoanele care au luat suplimente de vitamina D in fiecare zi au avut o speranta de viata mai mare decat restul persoanelor care s-au limitat la aportul de vitamina D din dieta si mediul inconjurator.

3. Antioxidantii trebuie ocoliti. Excesul administrarii de antioxidanti prin intermediul suplimentelor alimentare a fost asociat cu un risc crescut pentru declansarea anumitor tipuri de cancer. Mai mult decat atat, daca includem in dieta noastra fructe de padure, vom avea parte de aportul necesar de antioxidanti de care organismul are nevoie pentru o buna functionare.

4. Vitamina C poate fi, de asemenea, ocolita. Contrar opiniei generale, cel mai probabil nu ne va ajuta sa trecem peste raceala si, in plus, o putem obtine prin consumul de fructe citrice. O serie de studii efectuate in ultimii ani au aratat ca suplimentele alimentare de vitamina C nu sunt eficiente in prevenirea racelii de sezon si, mai mult decat atat, consumul zilnic de suplimente alimentare de vitamina C de o doza de 2 mii de miligrame poate creste riscul pentru dezvoltarea pietrelor la rinichi.

5. Vitamina B3 nu este un supliment alimentar necesar. Toate beneficiile asociate administrarii acesteia pot fi obtinute prin consumul de somon, ton sau sfecla rosie. In plus, un studiu efectuat in 2014 a aratat ca dozele cu actiune prelungita de vitamina B3 nu a redus riscul pentru incidente de tipul infarctului miocardic, accidentelor vasculare cerebrale sau decese premature.

6. Probioticele pot fi ocolite, de asemenea. Studiile medicale nu sunt atat de avansate in prezent pentru a aduce niste dovezi semnificative in acordul carora probioticele ar fi eficiente precum farmacistii si unii medici recomanda. Pe langa faptul ca sunt scumpe, probioticele pot fi inlocuite cu consumul de iaurt si alimente fermentate. Ideea de baza este simpla: daca sprijinim buna functionare a bacteriilor intestinale, contribuim la bunastarea sanatatii noastre.

7. Suplimentele pe baza de zinc sunt unele dintre singurele ingrediente care ar putea sa ne protejeze in sezonul rece de o raceala. Spre deosebire de vitamina C, zincul poate sa previna si sa trateze raceala comuna de sezon. Intr-un studiu efectuat in 2011 cercetatori au aratat ca acest mineral necesar lupta impotriva rinovirusurilor, cauzele instalarii racelii comune de sezon.

Sursa: IflScience + MedLive

Noiembrie 21, 2016 - Posted by | sanatate |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: