equilibrium

The art of life

Sfaturi pentru o toamna sanatoasa: imunitate, alimentatie, dieta

Incheierea sezonului cald aduce cu sine venirea toamnei, scoala, apropierea sarbatorilor, dar si sezonul de gripa. Aerul devine mai aspru, mai uscat, vantul este mai rece si zilele sunt tot mai scurte, iar temperatura scade gradual; mai mult, pot aparea schimbari drastice de temperatura. Toate aceste modificari, desi normale, pot avea consecinte negative asupra sanatatii si starii de spirit. Aerul uscat este o problema comuna in sezonul de toamna si poate cauza constipatie, uscaciunea gatului, a pielii, ochilor si parului. Va prezentam cateva sfaturi utile pentru a va mentine starea de sanatate in lunile ce urmeaza.

Schimbarea vremii si instalarea temperaturilor scazute pot afecta organismul si il pot predispune unor afectiuni mai mult sau mai putin serioase.
Una dintre solutiile la indemana oricui pentru prevenirea bolilor de sezon, o reprezinta cresterea imunitatii.

Iata cateva sfaturi importante:

– Consumati lamai si limonada
Lamaile sunt fructul ideal pentru restabilirea echilibrului acid – alcalin. Consumarea de limonada sau adaugarea de suc de lamaie in ceai, salata sau alte feluri de mancare ajuta la imbunatatirea echilibrului intern al organismului.

– Profitati de tratamentele naturiste
Exista nenumarate suplimente pe baza de plante sau tincturi, care ofera un sprijin suplimentar organismului in acomodarea cu schimbarile de mediu.

– Odihniti-va suficient
Pentru a-si putea indeplini activitatile zilnice, adultii au nevoie de 6-10 ore de somn pe noapte. Specialistii au corelat somnul cu balanta nivelului hormonal (hormonii de crestere / hormonii de stres, etc), mentinerea unei greutati optime, gandirea lucida, imbunatatirea starii de spirit si sanatatea pielii.

– Consumati suficiente proteine
Proteinele reprezinta un element de baza in sanatatea organismului, mintii si sistemului imunitar. Dietele sarace in proteine contin, de regula, cantitati ridicate de carbohidrati, care sunt usor transformati in glucoza si cresc nivelul de zahar in sange, solicitand pancreasul si sistemul imunitar.

– Consumati suficiente lichide
Expertii sustin ca majoritatea durerilor de cap survin in prezenta unui consum insuficient de apa. Durerea de cap si setea reprezinta semne ale deshidratarii.

– Reduceti consumul de zahar alb rafinat
Reducerea sau eliminarea zaharului alb rafinat din meniul zilnic va atrage cu sine o crestere a nivelului de energie, reducerea greutatii corporale, cresterea imunitatii si a abilitatii de concentrare/gandire. Multi nutritionisti considera zaharul a fi un drog cu impact negativ puternic asupra organismului uman. Totodata, este recomandata si evitarea indulcitorilor artificiali, considerati a fi chiar mai nocivi decat zaharul.

– Consumati portii mari de fructe si vegetale
Fructele si vegetalele au la baza nenumarate vitamine, minerale, fibre, enzime si antioxidanti, oferind un continut nutritional inegalabil.
Multe dintre vitamine, incluzand vitamina C, au efect antioxidant si protejeaza celulele – inclusiv pe cele ale sistemului imunitar – de degradarile provocate de toxine. Produsele inchise la culoare (fructele de padure, nap, brocoli) sunt bogate in flavonoizi, polifenoli si alti antioxidanti.

– Petreceti timp afara, in frig
Mai mult de 90% din timp il petrecem in mediu inchis, inhaland aer filtrat si germenii altor persoane. Petrecerea de timp in mediul extern in perioadele reci stimuleaza glanda tiroida si intareste sistemul imunitar.

Pe langa scaderea temperaturii, toamna aduce cu sine si o serie de super-alimente:

Vegetale:
– Dovlecei: bogati in caroten si carotenoizi – lupta impotriva bolilor de inima;
– Cartofi dulci: fibre si potasiu – scad tensiunea arteriala;
– Sfecla: acid folic, fibre, vitamina C si fier – previne cancerul de colon;
– Ciuperci: seleniu si antioxidanti – protejeaza impotriva agentilor poluanti din mediu;
– Ceapa: vitamina C si fibre – scade riscul de cancer ovarian;
– Nap si sfecla: antioxidanti si vitamina K – sprijina functia de coagulare a sangelui;
– Afine: proantocianidina – previn afectiunile gingiilor si aduc beneficii tractului urinar;
– Nuci: acizi omega 3 – reduc riscul de boli cardiovasculare;

Fructe:
– Pere: fibre, vitamina A, B1, B2, C, E, acid folic, antioxidanti – previn cancerul, au efect diuretic si laxativ, scad nivelul de colesterol din sange si previn hipertensiunea;
– Mere: flavonoizi, polifenol, antioxidanti, acid malic – previn afectiunile digestive, scad nivelul colesterolului si reduc bolile de piele;
– Struguri: flavonoide, vitamnina A, B, C, calciu, fosfor – previn constipatia, guta, reumatismul, bolile de piele si afectiunile ficatului;
– Gutui: vitamina A, fibre si fier – reduc riscul de cancer, efect tonic, antiseptic, analeptic, astringent si diuretic;
– Clementine: vitamina C, fibre, aid folic, potasiu – ajuta la scaderea in greutate, imbunatatirea vederii, reducerea stresului;
– Macese: vitamina C, E, A, D, antioxidanti, – reduc simptomele osteoartritei, artritei reumatoide, bolii Crohn;
– Castane: vitamina D, riboflavin, calciu, fosfor, fier – sursa de energie, reduc febra, calmeaza durerile reumatice;

Odata cu racirea vremii si petrecerea de timp mai mult in spatii inchise, apare virusul gripal. Deoarece virusul gripal poate afecta plamanii, pot aparea complicatii precum pneumonia – care necesita spitalizare, sau poate cauza deces. Din acest motiv, este recomandata vaccinarea impotriva virusului gripal. Perioada optima pentru vaccinare este octombrie – noiembrie, insa vaccinul poate fi efectuat si in luna decembrie. Virusul gripal apare, de regula, la inceputul lunii octombrie si rezista pana la finalul lunii mai. Persoanele care ingrijesc sau au in preajma copii mai mici de 2 ani, apartin grupului prioritar de vaccinare. Exista 2 tipuri de vaccin antigripal: cel injectabil si cel sub forma de spray nazal.

Pentru evitarea contactarii sau transmiterii virusului gripal, se recomanda:
– acoperirea cu un servetel a cailor nazale si a gurii in timpul stranutului/tusei;
– spalarea frecventa a mainilor cu sapun – in special dupa stranut/tuse;
– utilizarea de geluri antibacteriene atunci cand este imposibila spalarea mainilor cu apa si sapun;
– pastrarea distantei fata de persoanele ce dau semna de gripa;
– evitarea contactului dintre maini si ochi/nas/gura, pentru evitarea raspandirii germenilor;

SURSA: Sfatulmedicului.ro

Octombrie 28, 2016 - Posted by | sanatate

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: