equilibrium

The art of life

Munca in exces si stresul cronic dauneaza grav afacerii

Munca in exces si stresul cronic dauneaza grav afacerii. De ce ar trebui companiile sa investeasca in programe de wellbeing

Cea mai pretioasa resursa intr-o companie sunt oamenii. Cheia succesului: umanitate, politete, respect, empatie, inspiratie, iertare, bunatate – iar acestea, doar un bun maestru, le poate scoate la iveala din fiecare dintre noi.

Viata noastra s-a schimbat mult, in bine si rau, am obtinut si pierdut tot felul de abilitati, dar am capatat si metehne. Nu am stiut sa evitam munca in exces si stresul cronic, ba nici macar n-am crezut ca pot fi o problema.

Dar stresul cronic ne duce la epuizare, iar asta nu mai este doar problema noastra, pentru ca o companie ai carei angajatii nu sunt „apti de munca” – adica performanti si productivi, loiali si implicati – va ajunge sa piarda bani.

Si daca noi am mai putea sa ne „fortam” sa lucram oricum, sacrificand orice, „numai sa livram”, acest lucru nu mai este acceptat de catre companiile care se respecta, pentru ca este afectata sanatatea si siguranta angajatilor, dar si calitatea produsului si serviciilor.

Cea mai pretioasa resursa intr-o companie sunt oamenii

Angajatii sunt oameni, cu nevoi si bucurii, cu viata personala si profesionala si oricat am vrea sa le separam, ele se influenteaza si au ca rezultat final emotii, care vor determina comportamente.

Iar emotiile trebuie acceptate si intelese si comportamentele controlate, alese dintre cele potrivite, eficiente, care cladesc societatea si pe noi. Doar ca nu putem face asta daca suntem obositi si nedormiti si in loc de somn marim numarul de cesti de cafea, daca mancam putin si rar, iar „alimentele” inseamna ciocolata sau fast food.

Companiile stiu deja asta si, de fapt, ne forteaza sa ne ocupam de sanatatea noastra fizica si emotionala, sociala, astfel incat sa stie pe ce se pot baza.

Asa au aparut programele cu bugete tot mai mari, care vizeaza starea de maxima sanatate si siguranta pentru angajati, starea de bine. Sigur ca sanatatea si starea noastra de bine nu pot fi lasate pe mana unei companii, pentru ca pur si simplu sunt prea importante, dar alaturi de efortul nostru, interesul unei companii de a sustine dezvoltarea angajatilor ne poate ajuta sa schimbam modul in care traim si muncim.

Starea de bine este parte din cultura unei organizatii si se „simte”

Programele de wellness sunt alcatuite din componente diverse, care vizeaza procese necesare unei schimbari de durata si consolidarii starii de bine:

1. constientizarea realitatii la un anumit moment (fumez, am obezitate abdominala, nu interactionez optim cu copilul meu, am o relatie toxica cu seful meu) ;
2. informarea cu privire la date stiintifice noi (lipsa de somn determina cresterea in greutate, stresul produce contractura musculaturii spatelui, munca peste program creste riscul de accident vascular cerebral) ;

3. incurajarea schimbarii stilului de viata (workshop privind riscul cardiovascular, managementul stresului) ;
4. oferirea de instrumente si modele (sesiuni de meditatie, mindfulness, inregistrarea numarului de ore de somn cu dispozitive speciale) ;
5. folosirea resurselor accesibile companiei (abonamente medicale si acces la sala de sport)

Fiecare dintre noi are propria definitie a starii de bine (wellbeing)

Starea de bine a fiecaruia are mai multe componente: avem nevoie de siguranta financiara, sanatate, o cariera satisfacatoare, un mediu social armonios, sigur si echilibrat cu natura.

De aici si succesul teambuilding-urilor, ocazii in care se imbina dezvoltarea unui plan de cariera, invatarea, relatiile intre colegi, legatura cu natura.

Au aparut astfel adevarate platforme de activitati si servicii din care angajatii pot alege ceea ce simt ca au nevoie, in ordinea prioritatilor si valorilor personale:

a. schimbarea stilului de alimentatie
b. cresterea activitatii fizice
c. renuntarea la fumat
d. controlul consumului de alcool
e. meditatie si mindfulness – igiena somnului
f. masajul musculaturii paravertebrale
g. autocunoastere si dezvoltare personala si managementul stresului
h. parenting
i. controlul bolilor cronice (diabet zaharat, hipertensiune arteriala, obezitate etc)
j. screeningul bolilor grave
k. dezvoltarea de abilitati – dans, pictura, sah, pescuit, conectare sociala
l. managementul banilor.

Suntem foarte diferiti si nevoile sunt diverse, chiar pentru aceeasi persoana, provocarile sunt diferite in momente diferite din viata.

Sigur ca cel mai complicat, insa, ramane sa gasim motivatia de a ne schimba stilul de viata, pentru a invata si reinvata, pentru a ne adapta la noi situatii. Suntem sclavii obiceiurilor noastre si e important sa avem rutini folositoare.

O companie investeste in programe de la care asteapta rezultate, care se pot masura cu usurinta – un angajat care-si controleaza furia este usor de observat, iar noul comportament va aduce beneficii intregii companii si va reprezenta un model.

Studiile arata ca starea de bine este legata in primul rand de umanitate, politete, respect, empatie, inspiratie, iertare, bunatate – iar acestea, cu un maestru bun, pot fi scoase la iveala din fiecare dintre noi.

SURSA: Ziare.com

Aprilie 19, 2016 - Posted by | business, cultura, sanatate

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: