equilibrium

The art of life

Ce sunt carbohidratii si cum ne afecteaza ei corpul

Denumirea de carbohidrati defineste alimentele dulci (ex. mierea) sau cele care au o textura dura (ex. cartofii). Exista doua mari tipuri de carbohidrati: simpli si complecsi.

Ce sunt carbohidratii simpli?
Carbohidratii simpli, precum zaharul sau faina, sunt digerati foarte repede de corp. Acest lucru inseamna ca dupa ce consumam carbohidrati, corpul va resimti pentru o perioada scurta de timp un plus de energie.

Prin urmare, carbohidratii simpli sunt:
De obicei, mancarea pe care o adori.
Pentru ca sunt simpli organismul ii digera usor
Majoritatea au un gust dulce
Aduc un plus de energie corpului
Energia creata nu dureaza insa prea mult

Ce sunt carbohidratii complecsi?
Carbohidratii complecsi se gasesc in vegetale, grane si orez. Corpul are nevoie de mai mult timp sa ii digere, de aceea energia se elibereaza treptat, dar dureaza mai mult timp.

Prin urmare, carbohidratii complecsi sunt:
In general, mancarea care nu iti place
Pentru ca sunt complecsi, corpului ii ia mai mult timp sa ii digere
Majoritatea se gasesc in legume si orez
Ajuta la eliberarea treptata a energiei
Plusul de energie creat dureaza mai mult

Ce se intampla atunci cand mancam carbohidrati?
De fiecare daca cand mancam carbohidarti corpul ii descompune in glucoza. Glucoza este o sursa de energie pentru organism. Corpul are nevoie de o anumita cantitate de glucoza pentru a avea energie, iar glucoza neutilizata este stocata ca rezerva de energie. Este ca atunci cand pastrezi lemne langa soba, pe care le vei folosi pentru intretinerea focului.

Corpul nu poate stoca decat o anumita cantitate de glucoza pe care o va folosi pentru a isi intretine energia, restul va fi transformata in grasime. Prin urmare, daca vrei sa slabesti este indicat sa ocolesti alimentele dulci. Multe dintre diete se bazeaza pe consumul alimentelor sarace in carbohidrati, care ajuta organismul sa slabeasca.

Alegerea carbohidratilor sanatosi

In afara de monitorizarea cantitatii exacte de carbohidrati consumata in fiecare zi, este important si sa alegeti tipul sanatos al acestor nutrienti esentiali pentru functionarea optima a organismului.

Limitati aportul de alimente cu zaharuri adaugate, care au un indice glicemic crescut si va predispun ingrasarii sau complicatiilor produse de diabet. Consumati o varietate cat mai mare de fructe si legume, in special pe cele fara amidon. Inlocuiti cerealele rafinate cu cele integrale, intrucat primele isi pierd fibrele, vitaminele si mineralele in timpul procesarii.

O dieta echilibrata, cu cel putin 3-5 portii de legume pe zi, va ajuta sa slabiti si sa mentineti sub controlul nivelul glicemiei. In afara de alegerea carbohidratilor complecsi din alimente cu indice glicemic scazut, este important sa consumati concomitent si proteine de calitate si grasimi sanatoase. Nu sariti peste mese si optati pentru gustari sanatoase, care regleaza glicemia in fluxul sanguin.

SURSA: Wikifood / Prodieta / Sfatul Medicului.ro

Anunțuri

Ianuarie 14, 2016 - Posted by | sanatate |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: