equilibrium

The art of life

Cum ne îmbunătatim sistemul imunitar

Sistemul nostru digestiv găzduieste miliarde de bacterii vii, care alcătuiesc microflora intestinală. Pentru mentinerea si îmbunătătirea imunitătii este esential ca, la nivelul florei intestinale, să existe un echilibru între bacteriile ‘prietenoase’, numite probiotice, si cele patogene. De ce este important acest echilibru? Pentru că microflora echilibrată si diversificată are următoarele efecte:

  1. ne apără de infectii (răceli, gastroenterite) si de tulburări digestive (diaree, constipatie),
  2. stimulează apărarea naturală a organismului,
  3. contribuie la digestie, la sinteza vitaminelor si a insulinei, putând reduce riscul de diabet si de obezitate,
  4. ne protejează de efectele adverse ale antibioticelor atunci când suntem nevoiti să urmăm un astfel de tratament.

Pentru a beneficia de aceste proprietăti trebuie să ne asigurăm un aport suficient de probiotice. Iată cateva sfaturi esentiale pentru a îmbunătăti apărarea naturală a organismului.

  1. Consumati fructe si legume la fiecare masă – Acestea abundă în fibre specifice, numite prebiotice, care rămân nedigerate de enzimele digestive si ajung intacte în colon, unde hrănesc bacteriile benefice — probioticele. Pentru a ne asigura necesarul de prebiotice trebuie să mâncăm 2-3 fructe si 400-600 de grame de legume zilnic. Dintre legume nu trebuie să uităm prazul, varza, inclusiv varza murată, brocoli, sparanghelul, fasolea verde, sfecla, ceapa, usturoiul, recunoscute pentru cantitatea mare de prebiotice continute. Încercati să mâncati cât mai multe fructe si legume în stare crudă sau cât mai putin preparate termic.
  2. Optati pentru cereale integrale – Produsele cerealiere ne asigură un aport semnificativ de fibre, cu conditia de a nu fi rafinate. De aceea, este bine să alegem pâine integrală, cu multicereale, paste integrale, orez brun, fără să uităm de cerealele despre care nutritionistii vorbesc mult în ultima vreme: guinoa, hriscă, bulgur.
  3. Un iaurt în fiecare zi – Laptele fermentat sub formă de iaurt, kefir, sana contine bacterii lactice si bifidobacterii, care nu sunt altceva decât principalele probiotice aflate la nivelul florei intestinale. Spre exemplu, kefirul contine cel putin 30 de specii de bacterii lactice. Persoanele care manifestă intolerantă la lactoză pot consuma, fără grijă, kefir, deoarece lactoza (zahărul din lapte) fermentează si este transformată în acid lactic chiar sub actiunea probioticelor. În schimb, persoanele alergice la proteinele din lapte nu pot consuma nici kefir, nici alt sortiment de iaurt, si atunci acestora li se recomandă suplimentarea cu probiotice.
  4. Evitati carnea rosie – Deoarece favorizează productia de toxine în timpul digestiei si generează procese de putrefactie, carnea rosie consumată în exces poate perturba echilibrul florei intestinale. Ca surse de proteine de calitate, nutritionistii recomandă pestele, carnea de pui, de curcan, dar si cele de origine vegetală din leguminoase (mazăre, fasole, linte, soia).
  5. Spuneti STOP factorilor care dezechilibrează flora intestinală – Stresul, alimentatia nesănătoasă, abuzul de medicamente (în special antibioticele) cauzează dezechilibrul florei intestinale. Acest lucru are un impact serios asupra stării de sănătate, conducând la: infectii repetate, acnee, micoze, tulburări digestive (diaree, constipatie, sindromul intestinului iritabil), oboseală si stări depresive inexplicabile. Solutia? Probioticele vă pot ajuta să faceti fată stilului actual de viată.
  6. Urmați o cură cu probiotice și prebiotice – În această perioadă, pentru a vă apăra de infecțiile de sezon, urmați o cură cu probiotice și prebiotice timp de o lună. Un studiu prezentat în cadrul Congresului European Respiratory Society (2010) a demonstrat că riscul infecțiilor de sezon se poate reduce cu 25% prin administrarea unui supliment simbiotic pe bază de probiotice de la Institutul Rosell, prebiotice și vitamina C. Luat în fiecare dimineață, înaintea micului dejun, un pliculeț cu probiotice și prebiotice constituie un adevărat scut de apărare împotriva virozelor, otitelor sau infecțiilor gastrointestinale.
  7. Alegeți un probiotic eficient – Pentru a fi siguri că optați pentru un produs eficient, este indicat să țineți seama de numărul probioticelor conținute pe fiecare doză. Spre exemplu, probioticele Institutului Rosell și-au dovedit eficiența administrate zilnic în concentrație de 3 miliarde de bacterii vii, liofilizate/100 mg.
  8. Protejați-vă flora intestinală dacă luați antibiotice sau suferiți un episod de diaree.

Administrarea unui preparat probiotic este absolut necesară atât pentru prevenirea diareei asociate tratamentului cu antibiotice, cât și pentru tratarea diareei infecțioase. SURSA: Doctorulmeu.net

Anunțuri

Iunie 23, 2015 - Posted by | sanatate |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: