equilibrium

The art of life

Dieta la birou

piramida alimentelorAlimentatia sănătoasă este obiectivul multora dintre noi, însă a mânca sănătos la birou este uneori foarte dificil – mult de lucru, orar prelungit, situatii neasteptate, întâlniri interminabile. „Trăim în mare viteză si suntem din ce în ce mai pretentiosi cu alimentele pe care le alegem. De aceea, gustarea trebuie să fie cât mai naturală, să nu coste mult si să nu necesite preparare îndelungată. În acest fel, organismul hrănit cu substante nutritive de calitate va răspunde mai bine la stres si va avea mai multă energie pe întreaga durată a zilei. Asadar, primul punct important din strategia unei alimentatii echilibrate este micul dejun. Această masă este esentială pentru că furnizează nutrientii necesari pentru primele ore ale zilei (care sunt de obicei si cele mai solicitante) si ajută la controlul si mentinerea greutătii corporale (datorită prevenirii hipoglicemiei si alimentatiei emotionale implicate de aceasta)”, a explicat, pentru AGERPRES, nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Ea atrage atentia însă că prânzul, care este o masă foarte importantă, devine de cele mai multe ori lipsit de prioritate atunci când suntem la serviciu. Lygia Alexandrescu afirmă că, de obicei, prânzul se amână foarte mult, de cele mai multe ori se instalează senzatia de foame foarte puternică si atunci tendinta este de a face alegeri culinare nesănătoase: fast food, dulciuri, cipsuri, produse rafinate de panificatie. „În acest fel se explică si de ce cântarul indică din ce în ce mai mult si de ce nu ne simtim grozav (balonare, constipatie, nervozitate)”, spune specialistul.

În opinia sa, un prânz sănătos sau o gustare nutritivă la serviciu este un obiectiv posibil si foarte usor de atins, iar mesele luate la birou pot fi planificate încă din ziua anterioară.

„De exemplu, la cină se poate găti o portie suplimentară, care poate fi împachetată chiar după masa de seară si astfel puteti dormi linistiti că problema prânzului e rezolvată. Dacă nu e timp de iesit la restaurantul din apropiere, atunci sertarul biroului trebuie să fie aprovizionat corespunzător si să furnizeze gustarea rapidă si sănătoasă atât de necesară: conserva de fructe (dietetică), fructe uscate (maxim 100 g), biscuiti din graham dietetici (fără sare si zahăr), nuci, alune de pădure sau conservă de ton în suc propriu. Dacă există un frigider în birou, iaurtul degresat, brânza, salata de fructe, fructele proaspete, sucul proaspăt de fructe sau de rosii pot fi o variantă preferabilă pentru o gustare rapidă”, a explicat Lygia Alexandrescu.

Nutritionistul subliniază că nu trebuie asteptat însă până când foamea se instalează si tentatiile culinare sunt mai mari decât vointa noastră.

„Exersând zilnic, acest obicei sănătos nu va face decât să aducă numeroase beneficii: ajută la mentinerea greutătii corporale în limitele normale, previne afectiunile cronice (cancer, diabet, boli cardiovasculare) si ne face să ne simtim energici si în formă”, afirmă Lygia Alexandrescu.

SURSA: Agerpres.ro

Anunțuri

Mai 14, 2015 - Posted by | sanatate |

2 comentarii »

  1. Mulți pun întrebarea: ce să îmi pun la pachet? dacă vor râde colegii de mine?! Mai întâi trebuie schimbată mentalitatea! Foarte bun articolul!

    Comentariu de drlauracalbajos | Mai 15, 2015 | Răspunde

    • Personal nu am luat niciodata in considerare „ce ar spune ceilalti” mai ales daca ceea ce spun nu aduce un plus, ceva educativ, constructiv, de valoare. Conteaza inainte de toate ce simti tu, ce vrei tu, ce e BINE si SANATOS pentru tine, cum rezonezi tu cu acel ceva. In copilarie am fost crescut cu pachetelul dupa mine prin gradinita si nu lipsea nicodata un mar plus un sandwich, am contiunuat la fel prin scoala pana in clasa a XII – a si din contra, am simtit intotdeauna ca imi pasa de sanatatea mea si incerc sa mananc putin mai sanatos in detrimentul chimicalelor de tip fast-food, chipsuri, saratele sau covrigi, preparate si semipreparate fara valoare energetica care se vindeau in chioscul liceului. Bine, asta se intampla in perioada ’90 – ’94. Insa de atunci am obiceiul de a respecta cele trei mese principale ale zilei: dimineata la ora 7, dupa-masa la 13 si seara la 18, iar printre ele fructe si legume. In definitiv ar trebui sa ii apreciem mai mult pe cei cu „pachetel sanatos la serviciu” decat pe cei cu punga de chipsuri. Din pacate valorile bune par a se schimba intotdeauna in favoare trendurilor daunatoare de moment imbratisate de marea masa a oamenilor. Totusi, chiar daca multi considera ca „un pachetel sanatos la munca” e ceva de ras si chicotit asta nu inseamna ca au si dreptate. Si da…trebuie schimbate muuuulte mentalitati in muuulte domenii!

      Comentariu de zupernews | Mai 15, 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: