equilibrium

The art of life

Lintea, alimentul-minune din meniul faraonilor egipteni

Lintea este o legumă cu multiple beneficii pentru sănătate, care asigură organismului uman nutrienţii necesari pentru a funcţiona corespunzător. Totodată, lintea este una dintre cele mai sănătoase surse de proteine. Lintea se bucura de mare succes la curtea faraonilor egipteni, după cum indică frescele din epoca domniei lui Ramses al II-lea. Nici asirienii nu erau străini de cultivarea lintei. Se pare că lintea era cultivată chiar în vestitele grădini suspendate ale Babilonului, în secolul al VIII-lea î.H. Treptat, culturile de linte s-au răspândit în Grecia Antică, însă aici lintea era văzută ca alimentul săracilor. De altfel, despre noii îmbogăţiţi ai vremii se spunea ironic că lintea nu mai era pe gustul lor. De-a lungul timpului, lintea a devenit un aliment de bază. Beneficii pentru sănătatea fizică şi psihică Datorită timpului de fierbere redus, lintea este o excelentă alternativă la fasole. Prin consumul de linte putem combate anemia şi putem trece cu bine peste momentele de oboseală şi stres.

Furnizează o gamă largă de beneficii pentru sănătatea fizică şi psihică. Lintea de culoare verde şi cea maro îşi păstrează cel mai bine forma şi proprietăţile în urma fierberii (în 20-30 de minute este gata). Se prepară mult mai uşor decât alte legume cu boabe. Conţine antioxidanţi, vitamine şi minerale „Lintea este bogată atât în fibre solubile, cât, mai ales, în fibre insolubile. Fibrele solubile normalizează nivelul de colesterol din sânge, iar cele insolubile sunt eficiente în combaterea constipaţiei, prin uşurarea tranzitului intestinal. Este o sursă excelentă de antioxidanţi, fibre, vitamine, minerale şi acizi graşi omega 3 şi omega 6“, explică Victor Verinceanu, medic de familie. Acidul folic şi magneziul ajută la relaxarea venelor şi arterelor. Totodată, magneziul creşte rezistenţa fizică la efort şi reprezintă o sursă de energie pentru organism. Este recomandată pentru combaterea insomniei şi în tratamentul post-operatoriu. Fosforul joacă un rol vital în menţinerea sănătăţii oaselor şi a dinţilor. Fierul pe care-l conţine lintea este esenţial pentru transportul oxigenului în organism şi pentru formarea globulelor roşii în sânge. Lintea este de mare ajutor in curele de slăbire. Are un conţinut caloric mic, iar prin conţinutul de fibre şi proteine oferă o senzaţie de saţietate de lungă durată. Lintea scade riscul de boli cardiovasculare datorită conţinutului de magneziu şi acid folic, care au o contribuţie enormă la starea de sănătate a inimii.
Cele mai indicate sortimente de linte pentru alimentaţie sunt lintea verde şi cea roşie, care îşi păstrează cel mai bine forma şi proprietăţile în urma fierberii. Cu un gust fin, asemănător celui de nucă, lintea verde este cea mai răspândită varietate de linte. În schimb, lintea roşie este cel mai rar sortiment. Consumată în salată, în amestec cu legume bogate în vitamina C, precum roşii, ardei sau broccoli, lintea îşi sporeşte proprietăţile nutritive, iar fierul pe care îl conţine este absorbit mult mai uşor. Extrem de uşor de pregătit este şi supa de linte: lintea se fierbe, împreună cu legumele preferate, ca pentru orice supă, iar spre final, pentru un plus de gust, se poate adăuga puţin chimen sau coriandru.

SURSA: Adevarul

Anunțuri

Aprilie 28, 2015 - Posted by | sanatate |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: