equilibrium

The art of life

Tiberiu Nitu: „Am tras, dar n-am omorât pe nimeni” (Revolutia ’89)

Procurorul general al României despre participarea la Revoluţie: „Am tras, dar n-am omorât pe nimeni. Am prins tot acolo, măi copii.“

Tiberiu Nita: ” In 1989 eram la Televiziunea Română. Eram militar în termen şi, întrucât am făcut armata la trupele de Securitate, eram repartizat, împreună cu alţi soldaţi de la unitatea din care făceam parte, să asigur paza Televiziunii. Am stat la Televiziune din 2 decembrie 1989 până în 21 septembrie 1990. Am prins tot acolo, măi copii.

Era concepţia aia că se trage din casele din apropiere. Şi când s-a zis foc spre casele alea…, am executat foc! Eu, civilii de pe lângă mine care aveau arme, colegii mei, toată lumea. Am tras acolo, dar nu era nimeni. Atât. Alea au fost singurele momente, în noaptea de 22 spre 23 decembrie. De ce să mint? Aş putea să mint, dar n-am niciun interes să ascund. N-am făcut nimic nelegal, n-am împuşcat pe nimeni, n-am omorât pe nimeni. Cu ce sunt vinovat?
  • Adevarul: Ştim că aveţi certificat de revoluţionar. Ce v-a făcut să-l solicitaţi?
  • Tiberiu Nitu: Aatât timp cât eu ştiu oameni care n-au călcat pe la Revoluţie şi au certificat, eu de ce să-l dau?”
  • 73 de morţi şi 253 de răniţi s-au înregistrat în timpul Revoluţiei din decembrie 1989 în jurul Televiziunii Române, conform statisticilor Parchetului Militar.

SURSA: Adevarul

Martie 19, 2015 - Posted by | politic | ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

