equilibrium

The art of life

Cum sa ne ferim de gripa si raceala

Centrul de Boli Transmisibile e în alertă! Numărul cazurilor de infectii respiratorii acute creşte alarmant, şase oameni au murit!

Numărul total al cazurilor de infectii respiratorii acute a fost, la nivel national, de 111.612. Cifra e cu 8% mai mare fată de săptămâna precedentă, Si cu 45% mai mare fată de aceeasi săptămână a sezonului precedent (76.954). Datele au fost făcute publice de Centrul National de Supraveghere si Control a Bolilor Transmisibile (CNSCBT) în raportul privind evolutia infectiilor respiratorii acute, a gripei si a infectiilor respiratorii acute severe (SARI) în sezonul 2014-2015 – săptămâna 9-15 februarie. Raportul CNSCBT relevă că, în intervalul 9-15 februarie, s-au înregistrat, la nivel national, 352 cazuri de gripă si 29 cazuri de infectii respiratorii acute severe (SARI). Au fost înregistrate cinci decese noi la cazuri de SARI confirmate cu virus gripal, iar numărul total al deceselor confirmate cu gripă este de sase. CNSCBT adaugă că, de la începutul sezonului de supraveghere a infectiilor respiratorii acute, gripei si SARI si până la data de 17 februarie, au fost confirmate, în laborator, un număr de 399 cazuri de gripă. (Libertatea)

Cum sa ne ferim de gripa si raceala

Daca ai intreba mai multe persoane ce ar trebui sa faci ca sa nu racesti, cu siguranta cele mai multe te-ar sfatui sa stai in casa, lucru imposibil si total gresit, intai pentru ca exista un loc in care trebuie sa fii prezent in fiecare zi, si apoi, pentru ca izolarea te face mai vulnerabil pentru atunci cand tot va trebui sa iesi din casa.Asa ca iesi din casa, plimba-te, mergi in colectivitate, la scoala sau la birou, dar respecta cu sfintenie niste reguli care sa-ti intareasca sistemul imunitar si sa te fereasca de gripa si raceli. Chiar daca este frig, innorat, bate vantul si ploua, nu sta numai in casa. Fa o plimbare de macar 15 minute, timp suficient pentru ca organismul, cu ajutorul luminii preluata de corp prin piele, sa fabrice vitamina D.

  • Miscarea in aer liber este, de asemenea, benefica pentru ca fortifica organismul, stimuleaza circulatia sangelui si activeaza sistemul de aparare al organismului. Indiferent daca alergi sau mergi mai repede, cu pas ceva mai alert, aerul rece si proaspat de afara este o binefacere pentru plamani.
  • Spala-te pe maini cat de des poti, igiena mainilor este absolut necesara. Virusii sunt peste tot: in aer, pe balustrada, in autobuz, pe mainile cunostintelor cu care ne intalnim pe strada, in magazinele de unde ne facem cumparaturile, pe tarabele pietelor de unde cumparam fructe si zarzavaturi. Apa si sapunul sunt cele doua leacuri minune care te pot pazi cel mai bine de bacterii.
  • Dormi suficient. Sapte, opt ore de somn pe noapte sunt necesare pentru o odihna completa. Lipsa somnului slabeste sistemul imunitar si predispune organismul la imbolnaviri. Fa-ti un program de somn si respecta-l. Culca-te si trezeste-te la aceleasi ore. Chiar daca la inceput va fi mai greu, insista, nu renunta.
  • Baile calde, totale sau doar la picioare, inainte de culcare, stimuleaza circulatia sangelui, linistesc, indeamna la somn. Chiar daca nu esti racit, ca sa previi raceala, pune in apa o mana de sare mare, grunjoasa, din cea pentru muraturi, sau o ceasca de otet de mere si stai cu picioarele in apa macar zece minute.
  • Peste zi, cand ti-e sete, bea apa, dar nu de la frigider pentru ca risti sa te imbolnavesti. Apa e singura bautura care potoleste setea. Nu fa exces de cafea ca sa poti dormi noaptea, evita bauturile energizante si pe cele dulci, carbogazoase, dar si ceaiul verde daca bei cafea. Pentru ca e sanatos, poti bea si ceaiuri din fructe de padure, coji de mere, de tei ori sunatoare. E buna si apa minerala dar cu masura si doar la nevoie. Bauta zilnic, apa minerala poate provoca balonari si constipatie. Bea un pahar de apa minerala daca te simti obosit, sfarsit, epuizat, fara putere si asta dupa o zi foarte incarcata si stresanta.
  • O alimentatie echilibrata, din care fructele si legumele sa nu lipseasca, iti asigura vitaminele si mineralele necesare pentru un sistem imunitar echilibrat, in forma. Fructele si legumele pot fi consumate ca atare, sub forma de suc ori in salate de sezon. Si tineti minte ca persoanele care mananca zilnic ceapa si usturoi racesc foarte rar sau deloc. (ziare.com)
Anunțuri

Februarie 25, 2015 - Posted by | sanatate | , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: