equilibrium

The art of life

Deficitul de enzime – producatorul bolilor

Enzimele sunt implicate in toate procesele din organism. In fiecare celula sunt enzime diferite care se pot combina cu anumite coenzime formand variatii chimice care intretin viata. O parte din enzime provin din alimente, mai exact din fructe si din legume crude, altele sunt secretate de organism pentru a facilita digestia.In interiorul celulelor se afla o alta categorie de enzime, numite enzime metabolice care creeaza energie si contribuie la generarea impulsurilor nervoase. Fara enzimele digestive, digestia nu ar fi posibila. Pe parcursul intregului tract digestiv, organismul secreta aceste elemente cheie pentru realizarea digestiei, asigurand astfel extragerea substantelor nutritive din alimentele pe care le consumam si ulterior, eliminarea reziduurilor. Desi enzimele digestive se secreta in mod natural in organism, odata cu varsta, capacitatea organismului de a le sintetiza scade. La aceasta diminuare fireasca a secretiei de enzime se adauga si deficitul enzimatic produs de alimentatia incorecta, de consumul de alcool sau de anumite boli. In aceste conditii se ajunge usor la carente enzimatice semnificative care ingreuneaza digestia.

In 1940 cercetatorul Edward Howell a descoperit Enzimele – purtatoarele vietii din orice organism viu, materia vie din alimentele noastre. “Tot ceea ce este in legatura cu alimentatia bazata doar pe cruditati este luat in deradere de multi oameni de stiinta si medici si chiar infierat. Si atunci, nu este de mirare ca multi din ei cad victime acelorasi boli de nutritie, cum ar fi infarctul miocardic, cancerul si altele, fiind secerati de aceleasi maladii ca si pacientii lor, fie ca este vorba de inalti legiuitori care ar fi primii indreptatiti sa ia masuri pentru o reforma alimentara, fie de cel din urma cetatean. Lacomia de bani si dividende sporite are adesea o mai mare pondere decat interesul pentru sanatatea oamenilor, a individului si chiar a lor proprie. ”

Dar ce sunt enzimele: ele sunt fermenti specifici care contin scanteia vietii si intretin viata vegetativa (de relatie) intre celulele plantelor si animalelor. Exista nenumarate tipuri de enzime specifice plantelor si animalelor, ele dirijeaza procese chimice in fiecare organ al omului, al plantelor si animalelor, ca si cum ar avea o minte proprie. “In corp exista 2 feluri de enzime: endogene (create de corpul nostru) si exogene, pe care le luam din exterior si realizeaza metabolismul celular. Ele (cele exogene) ajung in corpul noastru prin alimentele crude si asigura existenta si inmultirea celulelor noastre. Acesti operatori vii actioneaza ca adevarati mecanici, controland toate functiile corpului. In glande, de exemplu, conduc secretarea de hormoni, in ficat functioneaza ca niste chimisti inteligenti, in rinichi si glandele pielii enzimele se ingrijesc ca sangele sa fie purificat de toxine.

Cu cat alimentatia noastra contine mai multe enzime “proaspete”, cu atat sunt mai multe izvoarele de viata ce se revarsa in corp si din care se pot forma tot mai multe celule tinere. ” Ele inseamna:

  • un surpus de energie si mai multa rezistenta
  • o crestere a imunitatii impotriva bolilor
  • frumusete a pielii
  • o mai buna functionare a glandelor si de aici o buna reglare a greutatii corporale
  • curatarea sangelui si a tesuturilor de substantele reziduale.

“Daca enzimele pot sa vindece si sa curete (de toxine), cu atat mai usor este sa ne fereasca de aceste suferinte. Cu cat omul este mai tanar, cu atat organismul este mai bogat in enzime si de aceea este in general mai sanatos, desi regimul de viata (nu numai alimentar) este mai putin echilibrat. Cu inaintarea in varsta, el devine mai usor supus imbolnavirii si din cauza scaderii nivelului de enzime.

Cruditatile cele mai bogate in enzime sunt:

  1. germenii de grau
  2. embrionii de seminte- obtinuti prin incoltire
  3. sucurile de verdeturi

Alimentatia vie (cu cruditati) este cel mai bun tratament de infrumusetare. Se accelereaza reinnoirea celulelor, pielea redevine elastica, iar formarea de riduri se opreste. Cele mai mici si superficiale vase de sange sunt curatate de depozite fiind mai bine irigate. De aici infatisarea proaspata, tinereasca. In acelasi fel cruditatile vindeca hipertensiunea, anghina pectorala si impiedica infarctul miocardic. Aprovizionarea celulelor corpului cu enzime este o lege a naturii. Asa ca lasam cititorul sa decida daca distrugerea acestora prin fierbere, pasteurizare nu reprezinta o ignorare a legilor naturii. Pierderea cea mai importanta, ca urmare a lipsei enzimelor din hrana, o constituie deprecierea sarurilor minerale printre care fosforul, calciul, potasiul, fierul. Chimistii sustin ca prin fierbere nu se distrug sarurile nutritive. Ei au dreptate, dar ceea ce se pierde sunt enzimele legate organic de saruri. Fara enzimele corespunzatoare, sarurile nu pot fi transformate si utilizate astfel incat sa fie utile, ele ramanand in cea mai mare parte fara valoare, depozitandu-se ca reziduuri.”

5 surse obligatorii de enzime digestive

1. Fructele care au un grad ridicat de enzime: papaya (enzima se numeste papaina), se poate consuma si sub forma de supliment, ananas (enzima se numeste bromelina, un antiinflamator si anticoagulant natural), banane.

2. Alimentele fermentate: varza murata, miso, soia. Consumate ca si condimente alaturi de alte alimente, varza murata, miso si soia incurajeaza productia enzimelor digestive.

3. Germenii: Acestia sunt surse excelente de nutrienti, dar contin de 100 de ori mai multe enzime decat fructele si legumele. Lastarii au o concentratie mare de enzime cand se afla in perioada de germinatie.

4. Semintele si nucile: contin enzima lipaza care ajuta la descompunerea lipidelor si a grasimilor. Recomandarea este ca acestea sa fie consumate crude, deoarece prajirea nucilor si a semintelor distruge enzimele.

5. Sparanghelul: contine enzima care se numeste peroxidaza, o enzima pe care organsimul o foloseste pentru a crea antioxidanti, care lupta impotriva cancerului. Ca sa te bucuri de beneficiile sparanghelului (vitamine, minerale si acid folic), mananca-l crud!

Ca sa beneficiem la maximum de enzimele din fructe si legume trebuie sa tinem cont si de aceste sfaturi:

  1. Consuma fructe si legume bine coapte, deoarece au un continut enzimatic mult mai ridicat decat cele mai crude.
  2. Bea lichide numai intre mese, si nu in timpul mesei, deoarece acestea pot dilua enzimele digestive.
  3. Consuma sucurile de fructe la temperatura camerei sau chiar si mai calde. Sucurile prea reci forteaza organismul sa cheltuiasca enzime importante pentru a ridica temperatura bauturii.
  4. Ca sa te bucuri de unele dintre aceste surse obligatorii de enzime in dieta raw, consuma lapte de soia si tofu!

SURSA: Secom, Andreea Raicu, Veganul Fericit, Sfatul Medicului.ro

Anunțuri

August 4, 2014 - Posted by | sanatate |

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: