equilibrium

The art of life

Cancerul – noi recomandari ale specialistilor (2014)

Se stie ca alimentatia joaca un rol important in preventia cancerului. Recent, cativa specialisti in domeniul oncologiei au publicat in „Jurnalul Colegiului de Nutritie din America” noi recomandari nutritionale pentru a reduce riscul de aparitie a cancerului.

Cat mai multe fructe si legume – fructele si legumele, in special cele cu frunze verzi, ajuta la reducerea riscului de cancer, anunta Top Sante. Broccoli si varza pot scadea cu 18% probabilitatea de a face cancer de plamani sau de stomac. Femeile care consuma legume bogate in caroten (morcovi, cartofi dulci) isi scad cu 19% riscul de a face cancer mamar. In ceea ce priveste consumul regulat de rosii, acesta a fost asociat cu o reducere cu 27% a aparitiei cancerului de stomac.

Limitati consumul de alcool – chiar si in cantitati mici, alcoolul poate favoriza aparitia cancerului. Astfel, chiar si consumul unui pahar de alcool pe saptamana este asociat cu o probabilitate mai mare cu 24% de a face cancer oral, faringian sau laringian. Doua sau trei pahare cu alcool pe saptamana cresc riscul de cancer colorectal cu 21%, iar doua pahare cu vin consumate zilnic maresc cu 51% probabilitatea de instalare a cancerului de san. Se pare ca alcoolul in sine (si nu aditivii adaugati) este singurul vinovat. Deci, este descurajat consumul oricarei bauturi care contine alcool – bere, vin, spirtoase.

Reduceti consumul de carne rosie – daca mancati in fiecare zi care o portie de mezeluri (echivalentul a doua felii de sunca sau de carnati afumati), va cresteti cu 21% riscul de cancer de colon. Acest procent creste pana la 28% la cei care consuma o friptura de 120 de grame la micul dejun. In ceea ce priveste mezelurile, studiile au aratat ca nitritii si alti conservanti, precum si modalitatea de preparare sunt implicati in aparitia leziunilor precanceroase la nivelul colonului. Efect nefast il au si grasimile saturate din carnea rosie, care sunt implicate si in aparitia bolilor cardiovasculare.

Mizati pe soia –  in cazul barbatilor, consumul de soia poate oferi protectie fata de cancerul de prostata, iar la femei fata de cancerul mamar. Acest efect protector este pus pe seama isoflavonelor, care activeaza o gena ce inhiba dezoltarea tumorilor. Iata de ce in Asia exista cea mai mica rata a mortalitatii prin cancer de san.

Mai putine lactate in meniu –  consumul zilnic a 35 de grame de proteine provenite din produsele lactate (echivalentul unui bol si jumatate de branza) creste cu 32% riscul de cancer de prostata. Barbatii care beau zilnic cate doua pahare cu lapte au o probabilitate cu 60% mai mare de a face aceasta boala. Unele studii arata ca implicat in aparitia cancerului ar fi calciul continut de lactate. Un aport prea mare de calciu poate modifica sintetizarea vitaminei D, care are un efect protector contra cancerului de prostata. (ziare.com)

Anunțuri

Iulie 8, 2014 - Posted by | sanatate |

3 comentarii »

  1. Reblogged this on Lucy Visinescu's Blog and commented:
    Alimentatia si modul de viata pot face mult pentru noi, pentru sanatatea noastra. O revizuire a ceea ce mancam ne-ar scuti de multa suferinta si ar pagubi multe firme farmaceutice….

    Comentariu de Lucy Visinescu | Iulie 8, 2014 | Răspunde

    • Pe langa alimentatie mai avem insa nevoie si de sport (zilnic 30 de minute de miscare usoara) pentru ca la fel ca alimentatia toxica, sedentarismul e la fel de daunator, kilogramele in plus ne distrug sanatatea iar prin miscare ne oxigenam sistemul celular si ne intarim (imunitate) intregul organism. Desigur, mai avem nevoie si de o minte agera (hranita prin studiu si cercetare) si bineanteles de un suflet deschis spre meditatie si natura. Noi functionam pe trei planuri: minte = studiu si viziune, suflet = natura si meditatie, trup = alimentatie si miscare!

      Comentariu de zupernews | Iulie 8, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: