equilibrium

The art of life

2008 anul care deschide pe deplin piata EV-urilor

Daca pana acum, multi au avut doar interese de a distruge ideea unei masini electrice, altii pareri mai mult destructive se pare ca pana la urma viitorul apartine masinilor electrice, in ciuda faptului ca foarte multi (ma refer aici la corrporatii) nu au dorit niciodata acest lucru. Dar sa vedem ce inseamna automobil electric! In cateva cuvinte e simplu. Este un vehicul, care utilizează drept tracţiune un motor electric, cu alimentare de la o sursă electrica, de obicei acumulator/baterie.

Tesla Roadster       Tesla Roadster

Dupa cum stim cu ceva ani in urma GM a adus un automobil electric pe piata, e vorba de EV1 care din pacate a fost retras de pe piaţă si reciclat, la presiunea companiilor petroliere şi a argumentaţiei lipsei de cerere pe piaţă a producatorului. Ce a existat in spatele acestei „crime” poate nu vom afla niciodata. Cert e ca in fata noilor tehnologii moderne nu poti sta imun fara sa reactionezi in vreun fel. Incet, ideea unei masini electrice ca fiind masina viitorului, devine un vis din ce in ce mai real si nu intr-un timp indelungat ci intr-un timp foarte scurt. Astfel, anul 2008 reprezintă de facto începutul erei autovehicului de serie în totalitate electric. Este anul în care s-au lansat pe piaţă diverse concepte de acumulatori cu un randament relativ ridicat şi un preţ accesibil. Asfel, se preconizează ca până în 2010 să poată fi fabricată o masină electrică performantă de serie pe scara larga şi la un preţ apropiat de pretul masinilor pe benzină.

   

Mai multe firme au anuntat deja productia de autovehicule electrice după cum urmeaza:
Tesla: Tesla Roadster apare in 2008
Phoenix Motors(USA): Phoenix SUV, Phoenix SUT apare in 2008
Lightning (UK): Lightning GT – cel mai rapid electrovehicul până în prezent apare in 2008 / 700CP / 400KM fara reîncărcare / 1-100km/h in 4 secunde / Preţ: ca. 220.000 Euro
General Motors(USA): Chevrolet Volt (2010)
Toyota(JP): (2010)
Nissan(JP): (2010)
Mercedes(Germania): (2010)
Opel(Germania): (2010)

Supercondensatorul – bateria viitorului

Un alt concept este folosirea unui supercondensator, ca acumulator. Condensatorul este în principiu cel mai bun concept pentru a înlocui motoarele conventionale pe benzina, mult mai bun decat acumulatorul „classic”, bazat pe litiu-ion, deoarece nu există reacţii chimice timpul de reîncărcare este foarte scurt iar randamentul este de 100%, însă pană în 2008 nu au existat produse satisfăcătoare pe piată.

Un nou condensator care ar putea revoluţiona industria auto dupa un secol de cercetare este anunţat în 2008 de către firma americana EEStor, care conform propriilor declaraţii a descoperit un nou tip de supercondensator, cu o densitate de 340 Wh/kg (condensatorii normali au o densitate în jur de 5 Wh/kg)care va fi produs în serie în scurt timp sub numele de EESU (EEStor Energy Storage Unit). EESU are o masă de 152 kg, un volum de 33 litri, capacitate de 31 Farad, tensiune 3500 Volt si un preţ de 3200 $. Reîncărcarea cu 52 kwh ar fi posibilă în ca. 6 minute.

www.eaaev.org

Anunțuri

Iunie 25, 2008 - Posted by | auto

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: