equilibrium

The art of life

Presa de saratele, media

Desigur, nu e vorba de acea presa de saratele care era folosita de bunicii nostrii in anii cand nu prea aveai ce rontai la o poveste cu prietenii, iar bunica amesteca un aluat cu putin chimen, incingea presa de saratele si cu totii savuram acele delicioase gustari. Acum, acea presa de saratele e in pod prafuita…dar exista o alta presa…presa media…care devine din ce in ce mai infecta.

Totusi, exista astazi cum spuneam o alta presa, media, care din pacate doar jurnalism nu poate sa se mai numeasca. Din punctul meu de vedere, am ales sa privesc o parte buna a presei media ca fiind o simpla presa de facut saratele.  Daca privesti cu mare atentie observi cum aproape intreaga media se transforma incet, dar sigur, intr-o cocina, toxica, infecta (cu mici excepti de 5% sa spunem quality). Astazi nu mai putem discuta de a ne informa din presa, mai degraba a ne dezinforma. Exista presa de saratele si presari de saratele. Lucratori care nu au nicio legatura cu aceasta meserie, dar care, vor sa fie cunoscuti in gloata lor, care vor sa pozeze in formatori de opinie, sa-si vada numele scrijelit pe o burtiera ori pe o hartie; personalitati slabe, care desi nu prea au multe de spus cotcodacesc la infinit orice nimicuri, important e sa sune ceva, ca orice tipat ar putea face bani, la fel ca orice mormantare in direct, bataie ori partida de sex. Presa de saratele, e indecenta, vulgara, pornografica,  si parca ne da impresia ca se adreseaza exclusiv omului de dupa gratii, marginalizatilor, gastilor, spargatorilor de seminte, triburilor. Presarii (o mare parte din ei) sunt dispusi sa se vanda si pe un mititel invartit in mustar, pentru un numar de telefon al unui bine infipt politician care poate maine il va privilegia si pe el cu ceva. Presarii adevarati au murit datorita presarilor neadevarati care doresc sa suga non-stop orice ciolan, sa pupe orice mana si orice cur bubos oriunde oricand. Intr-o mare lume de hiene, colti, limbi, aplecaciuni, fuste si sani ce zburda prin ziare si pe sticla, competitia a murit. Traiasca incultura ca si trend, nevoie, dorinta. In momentul cand intr-o anume institutie o parte majoritara alearga dupa beneficii oferind doar mici flegme, acea afacere se va transforma intr-un buboi de puroi, business de presari papusari, aruncati in stanga si in dreapta, dupa preferintele unor chipuri cu influenta. Vrem nu vrem, presa a ajuns in situatia de presa de saratele deoarece presarii se vand ieftin si inutil…uneori pe o saratea.

Ce nu inteleg multi e ca acest tip de presa, ce pare ca are succes pentru ca prinde si e in cerere, dar foarte daunatoare intregii societati, pare ca preferata acest model deoarece timp de 20 de ani nu a primit nimic altceva. Aceasta presa impotenta nu a oferit decar ” rahat ” ieftin, iar in timp omul obisnuindu-se cu rahatul dulce prafuit in zahar tos, a devenit dependent, obsedat si bolnav. Timp de 20 de ani omului i se da aceeasi mancare iar el nu are cum cere altceva decat ce exista in jurul sau. Toata lumea vinde aceasi presa, aceleasi produse infecte ies spre cumparator si nu e de mirare cum astazi presa a ajuns sa manipuleze mult mai usor, mai inteligent, mai viperin. Asa ca, oameni buni, aveti mare grija de unde va informati…adica, va dezinformati.

About these ads

ianuarie 13, 2010 - Posted by | media

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 88 other followers

%d bloggers like this: